Delårsrapport 3. kvartal 2011/12

Fremgang i salget af avanceret kommunikationsudstyr

• Thrane & Thrane vandt i 3. kvartal den hidtil største ordre på det maritime VSAT-marked. Samtidig fastholdt selskabet den ledende position på bredbåndsområdet Fleetbroadband.

• På det aeronautiske marked blev omsætningen for de ni måneder fordoblet til DKK 92 mio. (DKK 46 mio.).

• Inden for systemområdet blev der i 3. kvartal indgået to betydningsfulde aftaler med henholdsvis Inmarsat og en kinesisk regeringskunde.
  • Omsætningen i regnskabsårets 1.-3. kvartal, der sluttede 31. januar 2012, blev DKK 778 mio. (DKK 779 mio.).

• Resultat af primær drift (EBIT) blev DKK 99 mio. (DKK 122 mio.), svarende til en overskudsgrad på 12,7% (15,7%).

• Periodens resultat blev DKK 73 mio. (DKK 83 mio.).

• Pengestrømmene fra driftsaktiviteterne steg til DKK 205 mio. (DKK 179 mio.). Den frie pengestrøm fra drift og investeringer, før akkvisitioner og finansiering, steg til DKK 105 mio. (DKK 92 mio.).

• For regnskabsåret 2011/12 forventes fortsat en omsætning i niveauet DKK 1.085-1.135 mio. (DKK 1.093 mio.) og en overskudsgrad på ca. 15% (17,8%).

• ”Vores nyeste produkter sælger godt. Det viser, at vores udviklingsindsats har den rigtige retning. Og vi er ved at accelerere udviklingen, så vi kan blive ved med at ligge i front og komme med nye produkter til dækning af markedernes støt stigende efterspørgsel efter avancerede løsninger,” siger administrerende direktør Walther Thygesen.

Thrane & Thrane holder i dag kl. 14:00 et analytiker- og pressemøde, hvor delårsrapporten vil blive gennemgået. Mødet finder sted hos NASDAQ OMX København, Nikolaj Plads 6, København K.

Kontakt
Walther Thygesen, CEO                    John Alexandersen, Vice President, Investor Relations
Tlf. (+45) 23 33 75 01 (mobil)            Tlf. (+45) 39 55 88 35 eller (+45) 22 72 38 22 (mobil)
E-mail wat@thrane.com                     E-mail ja@thrane.com