vedrørende førtidsindfrielse af lånekapital

Dato: 2. marts 2012

Selskabsmeddelelse nr.: 3

Førtidsindfrielse af lånekapital

Med udgangspunkt i en god likviditet og stigende indlån fra kunder har SPAR LOLLAND besluttet at udnytte muligheden for at førtidsindfrie anden og sidste tranche af syndikeret seniorlån på nominelt EUR 83 mio.

Det syndikerede lån, hvis endelige forfaldsdato var den 22. juni 2012, var oprindeligt på EUR 156 mio., hvoraf første tranche blev tilbagebetalt medio 2010.

I forbindelse med førtidsindfrielsen af lånet udtaler administrerende direktør for SPAR LOLLAND, Lynge Thang Jørgensen: "Det er positivt, at vi på baggrund af stor tilgang af indlån fra både nye såvel som nuværende kunder, igen kan førtidsindfri en låneoptagelse og fortsat optimere vores kapitalsammensætning og omkostninger til funding. Det er samtidig med stor glæde, at vi kan se effekterne af vores forretningsmæssige tiltag foretaget for godt et år siden, da vi valgte at erhverve den grønne del af Eik Bank. Vores meget komfortable likviditet og evne til at tiltrække indlån i et konkurrencepræget marked, vidner om styrken i vores forretningsmodel."

SPAREKASSEN LOLLAND A/S

Lynge Thang Jørgensen