Interavanti Oyj:n varsinaisen yhtiökokouksen päätökset

INTERAVANTI OYJ                                                    PÖRSSITIEDOTE 7.3.2012 klo 13:00

Interavanti Oyj:n varsinainen yhtiökokous 7. maaliskuuta 2012 vahvisti yhtiön tilinpäätöksen tilikaudelta 1.1.- 31.12.2011 sekä myönsi vastuuvapauden hallituksen jäsenille ja toimitusjohtajalle.

Yhtiökokous päätti hallituksen esityksen mukaisesti, että emoyhtiön tappio katetaan sijoitetun vapaan oman pääoman rahastosta.

Yhtiökokous päätti hallituksen esityksen mukaisesti, että vuodelta 2011 varoja jaetaan 0,10 euroa osakkeelta eli yhteensä 970 320,60 euroa, joka katetaan sijoitetun vapaan oman pääoman rahastosta.

Varoihin on oikeus osakkeenomistajalla, joka varojenjaon täsmäytyspäivänä 12.3.2012 on merkitty Euroclear Finland Oy:n pitämään yhtiön osakasluetteloon. Varojen maksun alkamispäivä on 16.5.2012.

Lisäksi yhtiökokous valtuutti hallituksen jakamaan enintään 0,15 euroa/ osake vuodelta 2011.

Yhtiökokous päätti, että hallitukseen kuuluu 4 jäsentä. Hallituksen jäseniksi yhtiökokous valitsi edelleen Lasse Jokisen, Pekka Saarenpään, Jorma Lindströmin ja Veikko M Vuorisen.

Tilintarkastajaksi valittiin edelleen KHT-yhteisö PricewaterhouseCoopers Oy, jonka nimeämänä päävastuullisena tilintarkastajana toimii Samuli Perälä, KHT.

Yhtiökokous hyväksyi hallituksen esityksen ja valtuutti hallituksen omien osakkeiden hankintaan ja luovutukseen seuraavin ehdoin

Hankinta

1. Omia osakkeita hankitaan enintään 970 320 kappaletta. Valtuutus oikeuttaa hallituksen osakkeiden suunnattuun hankintaan.
  2. Hankittavien osakkeiden enimmäismäärä on enintään 10 % yhtiön kaikista osakkeista.
  3. Valtuutus on voimassa 18 kuukauden ajan yhtiökokouksen päättymisestä, mutta valtuutus päättyy kuitenkin viimeistään yhtiön seuraavan varsinaisen yhtiökokouksen päättyessä.
  4. Osakkeet voidaan hankkia ainoastaan julkisessa kaupankäynnissä hankintahetken pörssikurssiin yhtiön vapaalla omalla pääomalla.

Luovutus

1. Omia osakkeita luovutetaan enintään 970 320 kappaletta.
  2. Hallitus voi päättää osakkeiden suunnatusta luovuttamisesta.Hallitus valtuutetaan päättämään siitä, kenelle ja missä järjestyksessä omia osakkeita luovutetaan.
  3. Osakkeet voidaan luovuttaa vastikkeena mahdollisissa yrityskaupoissa tai   muissa järjestelyissä tai yhtiön osakepohjaisten kannustinjärjestelmien toteuttamiseen hallituksen päättämällä tavalla ja laajuudessa.
  4. Hallituksella on myös oikeus päättää omien osakkeiden myymisestä  julkisessa kaupankäynnissä mahdollisten yritysostojen rahoittamiseksi.
  5. Valtuutus on voimassa 18 kuukauden ajan yhtiökokouksen päättymisestä, mutta valtuutus päättyy kuitenkin viimeistään yhtiön seuraavan varsinaisen yhtiökokouksen päättyessä. Valtuutuksen voimaantultua kumoutui edellinen, 8.3.2011 pidetyssä yhtiökokouksessa päätetty valtuutus.

Yhtiökokous hyväksyi hallituksen ehdotuksen sen valtuuttamiseksi päättämään osakeanneista.

Hallitus ehdotti, että yhtiökokous valtuuttaisi hallituksen päättämään uusien osakkeiden antamisesta yhdessä tai useammassa erässä.

Uudet osakkeet voidaan antaa maksua vastaan yhtiön osakkeenomistajille heidän osakeomistuksensa suhteessa tai osakkeenomistajan etuoikeudesta poiketen suunnatulla osakeannilla, jos siihen on yhtiön kannalta painava taloudellinen syy, kuten osakkeiden käyttäminen vastikkeena mahdollisissa yrityshankinnoissa, muissa yhtiön liiketoimintaan kuuluvissa yritysjärjestelyissä, investointien rahoittaminen tai osakkeiden käyttäminen osana yhtiön kannustinjärjestelmää.

Valtuutus sisältää myös oikeuden antaa osakeyhtiölain 10 luvun 1 §:ssä tarkoitettuja erityisiä oikeuksia, jotka oikeuttavat saamaan maksua vastaan yhtiön uusia osakkeita tai yhtiön hallussa olevia omia osakkeita joko siten, että osakkeiden merkintähinta maksetaan rahana tai käyttämällä merkitsijällä olevaa saatavaa merkintähinnan kuittaamiseen.

Uusia osakkeita voidaan antaa enintään 20 000 000 kpl. Hallituksella on oikeus päättää muista osakeanteihin liittyvistä seikoista osakeyhtiölain määräysten mukaisesti. Valtuutus on voimassa kaksi (2) vuotta yhtiökokouksen päätöksestä lukien.

Helsingissä 7.3.2012

INTERAVANTI OYJ