Ændring i FLSmidths koncerndirektion

Selskabsmeddelelse til Finanstilsynet nr. 16-2012, 13. marts 2012

Christian Jepsen, koncerndirektør i FLSmidth & Co. A/S siden 2005 har besluttet sig for at søge nye udfordringer uden for FLSmidth og ønsker derfor at fratræde sin stilling ved udgangen af juli i år.

Indtil da fortsætter Christian Jepsen som medlem af koncerndirektionen og ansvarlig for Bulk Materials Divisionen, og inden Christian Jepsens fratrædelse forventes en intern kandidat til posten som ansvarlig for Bulk Materials Divisionen at blive udpeget.

Christian Jepsen har været ansvarlig for koncernens mineralaktiviteter siden 2007 med base i Pennsylvania, USA og har været ansat i FLSmidth koncernen siden 1990. Christian Jepsen har stået i spidsen for den succesfulde ekspansion af mineralforretningen siden opkøbet af GL&V Process og har spillet en afgørende rolle i udarbejdelsen af den nye strategi og koncernstruktur, som blev annonceret den 21. februar 2012.

"Vi beklager meget, at Christian Jepsen har besluttet sig for at forlade FLSmidth, men nogle gange er man bare nødt til at gå efter de gode muligheder. Vi er glade for, at Christian går til en af vores store kunder, og vi ønsker ham al mulig held og lykke fremover," udtaler adm. koncerndirektør, Jørgen Huno Rasmussen.

-------------------------------------

Henvendelse om denne meddelelse kan rettes til Bestyrelsesformand Vagn Sørensen, FLSmidth & Co. A/S på tlf. 36 18 18 00.

For yderligere oplysninger om FLSmidth henvises til www.flsmidth.com.

På bestyrelsens vegne

Vagn Sørensen