Meddelelse vedrørende Årsrapport 2011

Hellerup, 2012-03-15 11:16 CET (GLOBE NEWSWIRE) --

Resumé:

Koncernen opnåede i 2011 en omsætning på 409,3 mio. kr. mod 377,5 mio. kr. i 2010, hvilket er en fremgang på 8,4%. Omsætningen for 2011 blev realiseret inden for de udmeldte forventninger på 400-410 mio. kr.

Resultat af primær drift for 2011 udgjorde 43,7 mio. kr. mod 34,4 mio. kr. i 2010, der dog var negativt påvirket med 5,9 mio. kr. som følge af integrationsomkostninger i forbindelse med erhvervelsen af Kuben Ejendomsadministration A/S. Det primære driftsresultat for 2011 blev realiseret inden for de udmeldte forventninger på 43-45 mio. kr.

Resultat før skat for 2011 udgjorde 54,1 mio. kr. mod 50,2 mio. kr. i 2010. Resultat før skat blev realiseret inden for de udmeldte forventninger på 53–55 mio. kr.

Årets resultat for 2011 udgjorde 39,4 mio. kr. mod 37,6 mio. kr. i 2010.

Bestyrelsen betragter årets resultat som tilfredsstillende.

For 2012 forventes en omsætning på 415-425 mio. kr., resultat af primær drift på 48-52 mio. kr. samt resultat før skat på 56-60 mio. kr. forudsat uændrede rente- og markedsvilkår.

Hovedtallene fremgår af vedlagte Årsrapport 2011.

Selskabets generalforsamling afholdes på selskabets adresse, torsdag den. 26. april 2012 kl. 10.30.

Dan-Ejendomme Holding as

Bo Heide-Ottosen