Meddelelse 2012-01 Årsrapport 2011

Bestyrelsen for Jensen & Møller Invest A/S har på bestyrelsesmøde i dag behandlet selskabets årsrapport, der indstilles til godkendelse på selskabets ordinære generalforsamling.

Året i hovedtræk

Årets resultat udgør  -0,8 mio. kr.. mod -2,2 mio. kr. i 2010.

Resultat af primær drift før værdiregulering udgør 4,4 mio. kr. mod 6,1 mio. kr. i 2010.

Ved aflæggelse af årsrapporten for 2010 forventede selskabet et resultat af primær drift før værdiregulering i intervallet 4,5-5,0 mio. kr. Ved aflæggelse af periodemeddelelsen pr. 30. september 2011 justerede ledelsen forventningen til et resultat af primær drift før værdiregulering på ca. 4,5 mio. kr., hvilket således er indfriet.

Avance ved salg af ejerlejligheder udgør 4,9 mio. kr. mod 6,2 mio. kr. i 2010.

Selskabet har i året foretaget værdiregulering til dagsværdi med -3,9 mio. kr. mod en værdiregulering til dagsværdi på -7,0 mio. kr. i 2010. Årets værdiregulering er positivt påvirket med 3,4 mio. kr. vedrørende ændrede regnskabsmæssige skøn, idet det markedsbestemte nedslag for 2011 og fremover opretholdes indtil opsigelse af lejekontrakt (tidligere opretholdt indtil salgstidspunkt).

Anden totalindkomst, 0,7 mio. kr., omfatter værdiregulering til dagsværdi pr. 31. december 2011 af de omklassificerede garage- og carportanlæg.

Egenkapital

Egenkapitalen udgør pr. 31. december 2011 65,6 mio. kr. i forhold til 68,9 mio. kr. for 2010. Af den samlede egenkapital udgør 36,9 mio. kr. (2010: 38,9 mio. kr.) opskrivninger på selskabets investeringsejendomme.

Udbytte

Bestyrelsen foreslår et udbytte på 3,4 mio. kr. (20 %). Udbyttet for 2010 udgjorde ligeledes 3,4 mio. kr. (20 %).

Likviditet

Selskabets cash-flow har i året været positivt med 7,2 mio. kr. mod ligeledes et positiv cash-flow på 3,2 mio. kr. i 2010.

Forventninger til 2012

Bestyrelsen forventer et resultat af primær drift før værdiregulering for 2012 i intervallet 1,5-2,5 mio. kr.

Denne forventning er dels baseret på antallet af ejerlejligheder, som er til salg eller forventes udbudt til salg og dels på en forventning om salgspriser på samme niveau som i 2011. Der er medio marts 2012 solgt 4 lejligheder og 13 garager. Der er p.t. 4 disponible lejligheder, som overvejes solgt eller genudlejet.

Salgspriserne er afhængige af den generelle konjunkturudvikling, hvorfor ændringer heri samt forskydning i forventningen til antallet af frigjorte ejerlejligheder vil kunne påvirke forventningerne til årets resultat og selskabets cash-flow.

Værdireguleringer på selskabets beholdninger af ejerlejligheder og prioritetsgæld indregnes i takt med udviklingen på boligmarkedet og renteudviklingen. Forventningerne til denne udvikling, som selskabet ikke har nogen indflydelse på, indgår ikke i selskabets resultatforventninger til 2012.

Begivenheder efter regnskabsårets afslutning

Der er ikke efter regnskabsårets udløb og frem til offentliggørelse af årsrapporten indtruffet begivenheder, som i væsentlig grad påvirker resultatet eller balancen.

På Jensen & Møller Invest A/S´ hjemmeside www.jensen-moller.dk. findes yderligere informationer.

Forespørgsler vedrørende relationer til investorer og aktiemarkedet kan endvidere rettes til:

Formand for bestyrelsen Kjeld Andersen tlf. 47 52 60 62 eller direktør Jørn Kirstein tlf. 40 29 60 52.