FLSmidth skal levere ny cementproduktionslinie i Brasilien

Selskabsmeddelelse til Finanstilsynet nr. 18-2012, 22. marts 2012

FLSmidth har opnået en kontrakt til en værdi af cirka DKK 470 mio. fra selskabet Margem Companhia de Mineração (et datterselskab af Supremo Cimentos) på levering af udstyr og serviceydelser til deres nye cementproduktionslinie i Brasilien. Fabrikken ligger i Adrianópolis i staten Paraná, cirka 130 km nord for Curitiba.

Leverancen omfatter alt det vigtigste procesudstyr herunder en EV-knuser, en stacker/reclaimer, ATOX-møller til formaling af både råmaterialer og brændsel, en ILC 5-trins forvarmer, en ROTAX-2 ovn, en FLSmidth Cross-BarTM køler og en OK mølle til cementformaling. Endvidere omfatter kontrakten anlæg til luftrensning, et pakkeri samt automations- og kontroludstyr. Udstyr fra FLSmidth MAAG Gear og FLSmidth Pfister indgår også i den samlede leverance.

Projektet bygger på den nyeste teknologi for at sikre en produktionsproces, der er både miljøvenlig og energieffektiv.

"Med et konstant voksende behov for infrastruktur er Latinamerika et interessant marked for FLSmidth. Vore kompetencer indenfor levering af totalløsninger, som også illustreres af denne ordre, understreger FLSmidths stærke position og vores muligheder for at tage del i det vigtige latinamerikanske marked, navnlig det i Brasilien," udtaler adm. koncerndirektør Jørgen Huno Rasmussen.

Ordren vil bidrage positivt til FLSmidths indtjening indtil 2014.

-------------------------------------

Henvendelser om denne meddelelse kan rettes til adm. koncerndirektør Jørgen Huno Rasmussen, FLSmidth & Co. A/S på tlf. 36 18 18 00.

For yderligere oplysninger om FLSmidth henvises til www.flsmidth.com.

Pernille Friis Andersen
Corporate Communications & Investor Relations