Meddelelse fra Financière Star 1 S.A. og Novo A/S i henhold til værdipapirhandelslovens § 29

Hørsholm, 2012-03-29 11:38 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

Selskabsmeddelelse nr.12/2012

Chr. Hansen Holding A/S har dags dato modtaget storaktionærmeddelelser fra henholdsvis Financière Star 1 S.A. og Novo A/S.

Af meddelelsen fra Financière Star 1 S.A. fremgår, at Financière Star 1 S.A. i dag har afhændet 35.419.331 aktier i Chr. Hansen Holding A/S og dermed reduceret sin beholdning af aktier i Chr. Hansen Holding A/S til 129.442 aktier (svarende til 0,09 % af aktiekapitalen og stemmerettighederne).

Af meddelelsen fra Novo A/S fremgår, at Novo A/S i dag har erhvervet 35.419.331 aktier i Chr. Hansen Holding A/S, og dermed nu besidder 35.419.331 aktier i Chr. Hansen A/S (svarende til 25,66 % af aktiekapitalen og stemmerettighederne).

Ovennævnte ændringer sker som følge af gennemførelsen af den aftale om aktieoverdragelse mellem Financière Star 1 S.A. og Novo A/S, der blev offentliggjort i selskabsmeddelelse nr. 02/2012 den 11. januar 2012.

For yderligere information kontakt venligst:

Anders Mohr Christensen, Investor Relations

Tlf: +45 4574 7618

Om Chr. Hansen

Chr. Hansen er en global bioscience-virksomhed, som udvikler naturlige ingredienser til fødevare- og kosttilskudsbranchen, den farmaceutiske industri og landbrugssektoren. Vores produkter omfatter kulturer, enzymer, probiotika og naturlige farver, og alle løsninger er baseret på stærke forsknings- og udviklingskompetencer kombineret med betydelige investeringer i teknologi. Omsætningen i regnskabsåret 2010/11 var EUR 636 mio. Virksomheden er markedsførende inden for alle sine divisioner – Cultures & Enzymes, Health & Nutrition og Natural Colors – og har mere end 2.300 engagerede medarbejdere i over 30 lande. Chr. Hansen blev grundlagt i 1874 og er børsnoteret på NASDAQ OMX Copenhagen. Få yderligere oplysninger på www.chr-hansen.com.