Årsrapport 2011

Hørsholm, 2012-03-30 15:53 CEST (GLOBE NEWSWIRE) -- Fondsbørsmeddelelse nr. 03-12

Årsrapportens hovedpunkter

• Deltaq er fuldt investeret og har i 2011 haft fokus på udvikling og vækst af den eksisterende portefølje
  • Deltaq forventer ikke at foretage yderligere nye investeringer og vil i de kommende år være fokuseret på at udvikle den eksisterende portefølje med henblik på at frasælge denne, når dette er strategisk rigtigt og attraktivt. Deltaq har en diversificeret portefølje på i alt fire forskellige virksomheder inden for fire forskellige brancher

Moder

• Deltaq har realiseret et resultat før skat på -52,2 mio. kr.
  • Deltaqs porteføljeselskaber forventes at udlodde et samlet udbytte for 2011 på 21,8 mio. kr., der anvendes dels til gældsnedbringelse og dels til udbytte til moderselskabet
  • Der er foretaget netto værdireguleringer af porteføljeselskaber på -52,0 mio. kr. i 2011, bestående af opskrivninger på 25,0 mio. kr. i Bollerup Jensen og nedskrivninger på 57,2 mio. kr. som i Attraq er realiseret som følge af at selskabet blev erklæret konkurs og 20 mio. kr. i Spinning Jewerly. Deltaqs andel af de samlede værdireguleringer udgør -49,8 mio. kr.
  • Moderselskabets samlede likvider, før udbytte fra porteføljeselskaber udgør 20,0 mio. kr. pr. 31. december 2011
  • Deltaq har pr. 31. december 2011 en indre værdi på 103,9 kr. pr. aktie

Koncern

• Deltaqs samlede koncernomsætning for 2011 blev 499,4 mio. kr. og driftsresultatet (EBITDA) blev et overskud på 7,5 mio. kr. Koncernomsætningen og driftsresultatet (EBITDA) er i overensstemmelse med de forventninger, der blev meldt ud ved fondsbørsmeddelelse nr. 01-12