Købstilbud fra Cobham til aktionærerne i Thrane & Thrane

Som annonceret 10. april 2012 har Cobham plc i dag fremsat et frivilligt offentligt købstilbud til aktionærerne i Thrane & Thrane A/S om erhvervelse af aktier i selskabet for en kontant pris på DKK 420 pr. aktie. Købstilbuddet er underlagt visse nærmere angivne betingelser.

Købstilbuddet foreligger ikke som et resultat af forhandlinger mellem Cobham plc og bestyrelsen for Thrane & Thrane A/S.

Købstilbuddet kan findes på Finanstilsynets hjemmeside, http://oasm.finanstilsynet.dk/dk/soegmeddelelse.aspx

Bestyrelsen vil i henhold til bekendtgørelse nr. 221 af 10. marts 2010 om overtagelsestilbud senest den 3. maj 2012 offentliggøre en redegørelse med bestyrelsens holdning til købstilbuddet. Som tidligere meddelt finder et strategisk review sted i øjeblikket. Resultater fra dette arbejde vil indgå i grundlaget for bestyrelsens holdning til købstilbuddet. Redegørelsen vil efter offentliggørelsen kunne findes på www.thrane.com.

Carnegie er valgt som finansiel rådgiver for bestyrelsen i Thrane & Thrane A/S.

Kontakt:
John Alexandersen, Vice President, Corporate Communications & Investor Relations,
T (+45) 39 55 88 00; M (+45) 22 72 38 22

Om Thrane & Thrane
Thrane & Thrane er verdens førende producent af udstyr og systemer til global mobil satellit- og radiokommunikation. Siden grundlæggelsen i 1981 har selskabet opnået en fremtrædende position inden for globale mobile satellittjenester baseret på Inmarsat systemet og leverer i dag udstyr til brug overalt – på land, til vands og i luften. Under varemærkerne Thrane & Thrane, EXPLORERTM, SAILOR® og AVIATOR markedsføres virksomhedens kommunikationsprodukter verden over via distributører og partnere. Selskabets aktier er noteret på NASDAQ OMX København (symbol: THRAN). www.thrane.com.