YLIMÄÄRÄISEN YHTIÖKOKOUKSEN 3.5.2012 PERUUTUS JA RAHOITUSTIEDOTE

GEOSENTRIC OYJ      PÖRSSITIEDOTE 23.4.2012 klo 16:50

YLIMÄÄRÄISEN YHTIÖKOKOUKSEN 3.5.2012 PERUUTUS JA RAHOITUSTIEDOTE

Kuten aiemmin on tiedotettu, Yhtiö on jatkanut kaikkien mahdollisten sille avoimien rahoitusvaihtoehtojen selvittämistä varmistaakseen riittävän maksuvalmiuden toiminnan turvaamiseksi vuodelle 2012 ja siitä eteenpäin. Maaliskuussa 2012 Yhtiö vastaanotti riippumattomalta asiantuntijaryhmältä allekirjoitetun ehdotuksen 350.000 euron rahoituksesta. Ehdotus edellytti tiettyjen ehtojen täyttymistä ennen rahoituksen suorittamista Yhtiölle. Yhtiö tiedotti 3.4.2012, että se ei ole kyennyt saamaan hyväksyntää, joka oli kriittinen ehto, yhdeltä merkittävimmistä osakkeenomistajistaan eikä Yhtiö siten pystynyt toteuttamaan allekirjoitettua rahoitusehdotusta. Näin ollen Yhtiö myös tiedotti alkavansa valmistelemaan prosessia osakkeenomistajien kutsumiseksi koolle yhtiökokoukseen päättämään Yhtiön selvitystilaan asettamisesta. Samalla kaupankäynti Yhtiön osakkeella keskeytettiin NASDAQ OMX Helsingissä Yhtiön pyynnöstä. Kutsu ylimääräiseen yhtiökokoukseen, joka oli määrä pitää torstaina 3.5.2012 klo 10, julkaistiin 12.4.2012. Ylimääräisessä yhtiökokouksessa oli tarkoituksena käsitellä kokonaisvaltaisesti Yhtiön taloudellista tilannetta.

Yhtiö tiedottaa nyt vastaanottaneensa riippumattomalta asiantuntijaryhmältä muokatun ja hyväksytyn rahoitusehdotuksen, jossa ei edellytetä samojen ehtojen täyttymistä. Tästä syystä Yhtiön hallitus peruuttaa 3.5.2012 pidettäväksi kutsutun ylimääräisen yhtiökokouksen ja tulee sen sijaan kutsumaan koolle varsinaisen yhtiökokouksen vahvistamaan rahoituksen. Kutsu julkistetaan lähitulevaisuudessa. Yhtiö tulee anomaan kaupankäynnin jatkamista Yhtiön osakkeella NASDAQ OMX Helsingissä viimeistään rahoituksen vahvistumisen jälkeen.

GEOSENTRIC OYJ

Jakelu: