Forløb af ordinær generalforsamling 2012

Hellerup, 2012-04-25 13:37 CEST (GLOBE NEWSWIRE) -- Den 24. april 2012, klokken 16.00, blev der i henhold til vedtægternes § 11, stk. 2, afholdt ordinær generalforsamling i Foreningen Fast Ejendom, Dansk Ejendomsportefølje, f.m.b.a., hos Cura Management, på adressen Tuborg Havnevej 19, 2900 Hellerup.

Bestyrelsen havde i henhold til vedtægternes § 11, stk. 7, udpeget advokat Henrik Thal Jantzen, Kromann Reumert, København, som dirigent for generalforsamlingen. Der var ved generalforsamlingen i alt repræsenteret 748.452 stemmer.

Indkaldelse havde været offentliggjort via Nasdaq OMX Copenhagen og på foreningens hjemmeside siden 30. marts 2012 og endvidere fremsendt via e-mail til de medlemmer af foreningen, der havde oplyst deres e-mail-adresse, samt pr. brev til de medlemmer af foreningen, der havde anmodet herom.

Dagsordenen og den reviderede årsrapport med tilhørende beretning havde siden 30. marts 2012 været tilgængelig på foreningens hjemmeside og havde endvidere fra dette tidspunkt været fremlagt på foreningens kontor til gennemsyn.

Dirigenten konstaterede med henvisning hertil - og med generalforsamlingens tilslutning - at generalforsamlingen var lovligt indkaldt og beslutningsdygtig i henhold til vedtægterne.

Dagsordenen var som følger:

1. Bestyrelsens beretning for regnskabsåret 2011
  3. Valg af medlemmer til bestyrelsen
  4. Valg af revisor
  5. Indkomne forslag
  6. Bemyndigelse til bestyrelsen til i tiden indtil næste ordinære generalforsamling at opkøbe egne foreningsbeviser for op til 20 % af de af foreningen udstedte foreningsbeviser til den på købstidspunktet gældende børskurs +/- 10 %

Ad 1. Bestyrelsens beretning for regnskabsåret 2011

Bestyrelsesformand Niels Roth aflagde beretning om foreningens virksomhed i 2011.

Formandens beretning blev taget til efterretning.

Ad 2. Fremlæggelse af årsrapport 2011 til godkendelse og forslag til resultatets anvendelse

Regnskabet for året 2011 udviste et overskud (efter skat) på DKK 666.000,00.

Regnskabet blev gennemgået af bestyrelsesformanden, der samtidig indstillede, at der skulle foretages udlodning med DKK 0 pr. foreningsbevis, således at overskuddet foresloges overført til næste år.

Den reviderede årsrapport for 2011 samt forslaget om overskudsdisponeringen blev enstemmigt vedtaget.

Ad 3. Valg af medlemmer til bestyrelsen

I overensstemmelse med foreningens vedtægter pkt. 16.3 var Flemming Borreskov, Jesper Bo Hansen og Søren Schjødt-Hansen i 2012. Bestyrelsen indstillede alle tre til genvalg, og de var alle villige genvalg.

Dirigenten konstaterede, at der ikke var andre forslag til bestyrelsen, og at genvalget af alle tre bestyrelsesmedlemmer blev enstemmigt vedtaget.

Dirigenten bemærkede, at Flemming Borreskov og Jesper Bo Hansen i henhold til de gældende anciennitetsregler i vedtægternes pkt. 16.3 kun kan sidde i bestyrelsen til og med den ordinære generalforsamling i 2014, og valget af de pågældende var således alene for en 2-årig periode.

Ad 4. Valg af revisor

Generalforsamlingen tilsluttede sig enstemmigt, at KPMG Statsautoriseret Revisionspartnerselskab blev genvalgt som foreningens revisor for det kommende år.

Ad 5. Indkomne forslag

Der var ikke indkommet forslag.

Ad 7. Eventuelt

Der forelå ikke yderligere til behandling.

Dirigenten konstaterede herefter, at dagsordenen var udtømt, og dirigenten afsluttede herefter generalforsamlingen.

Generalforsamlingen blev hævet kl. 16.45.

Som dirigent:

Henrik Thal Jantzen

For yderligere oplysninger kontakt venligst

bestyrelsesformand Niels Roth, 40 11 02 11,
         direktør Lars Frederiksen, 70 27 17 80