Berlin III A/S - Betinget tilbud til aktionærerne om køb af aktier i Berlin III A/S

NASDAQ OMX Copenhagen A/S

Selskabsmeddelelse
nr. 95  / 2012
Birkerød, 27. april 2012
CVR. nr. 29 24 64 91
www.berlin3.dk

Berlin III A/S – Betinget tilbud til aktionærerne om køb af aktier i Berlin III A/S.

Betinget tilbud til aktionærerne

om køb af

aktier

i

Berlin III A/S

(CVR nr. 29246491)

Tjørnebakken 6

3460 Birkerød

Danmark

Dette tilbudsdokument med tilhørende acceptblanket indeholder vigtige oplysninger, som bør læses omhyggeligt, før der træffes beslutning om eventuel accept af tilbagekøbstilbuddet.

Tilbuddet vedrører ikke køb af en kontrollerede aktiepost, da eventuelt opkøbte aktier vil blive annulleret i forbindelse med en kapitalnedsættelse og hverken tilbuddet eller tilbudsdokumentet er underlagt krav om godkendelse fra nogen myndighed i Danmark. Tilbudsdokumentet er således ikke godkendt og skal ikke godkendes af Finanstilsynet eller af andre myndigheder.

Der er ikke givet nogen personer bemyndigelse til at afgive oplysninger på vegne af Berlin III A/S bortset fra, hvad der er indeholdt i dette tilbudsdokument, inklusive acceptblanketten. Afgivelse af sådanne oplysninger kan således ikke anses for afgivet af Berlin III A/S.

Dette tilbagekøbstilbud fremsættes ikke til aktionærer, hvis deltagelse i tilbagekøbstilbuddet kræver et tilbudsdokument, registreringer eller andre foranstaltninger, ud over hvad der kræves i henhold til lovgivningen i Danmark.

27. april 2012

Betinget tilbud til aktionærerne

om køb af

aktier

i

Berlin III A/S

(CVR nr. 29246491)

Tjørnebakken 6

3460 Birkerød

Danmark

(”BERLIN III” eller ”Selskabet”)

Hermed fremsætter BERLIN III et betinget tilbud (”Tilbagekøbstilbuddet”) til aktionærerne i BERLIN III om køb af aktier i Selskabet á nominelt DKK 1,- (hver aktie á DKK 1,- i Selskabet benævnes en ”Aktie” og alle aktier i Selskabet benævnes samlet ”Aktierne”).

BERLIN IIIs samlede aktiekapital på nominelt DKK 287.500.000, er fordelt på 25.000.000 stk. A-aktier á DKK 1,- og 262.500.000 stk B-aktier á DKK 1,-. Selskabets B-Aktier er noteret på NASDAQ OMX Copenhagen A/S ("OMX"). A-Aktierne er ikke optaget til handel og officiel notering på et reguleret marked.

Det samlede maksimale antal Aktier, der er omfattet af Tilbagekøbstilbuddet (i alt 279.500.000 stk. Aktier) benævnes herefter ”Tilbagekøbsaktierne”. Tilbagekøbstilbuddet gælder for BERLIN IIIs aktionærer (”Aktionærerne”) på de vilkår og betingelser, som beskrevet nærmere i dette Tilbudsdokument.

BERLIN III besidder nom. DKK 7.500.000 egne Aktier (de ”Egne Aktier”), der alle er B-aktier, og Tilbagekøbstilbuddet angår således ca. 97 % af BERLIN IIIs aktiekapital, eksklusive de Egne Aktier.

Tilbudskursen for hver A-aktie er kontant DKK 1,26 pr. A-Aktie á nominelt DKK 1 (”A-Aktietilbudskursen”) og for hver B-aktie kontant DKK 1,11 pr. B-Aktie á nominelt DKK 1 (”B-Aktietilbudskursen”).

Efter gennemførelsen af Tilbagekøbstilbuddet udbetaler BERLIN III således et samlet beløb på indtil DKK 313.995.000 til de af BERLIN IIIs Aktionærer, som tilbyder at sælge deres Aktier i BERLIN III til BERLIN III i henhold til dette Tilbagekøbstilbud.

Tilbagekøbstilbuddet løber fra mandag den 30. april kl. 09:00 og slutter torsdag den 10. maj, kl. 17:00 dansk tid (”Tilbudsperioden”).

Bestyrelsen for BERLIN III vil indkalde til en ekstraordinær generalforsamling, der forventes afholdt onsdag den 6. juni kl. 11:00, hvor bestyrelsen vil stille forslag om køb af egne aktier og forslag om at nedsætte Selskabets aktiekapital med det antal Aktier, som BERLIN III har erhvervet gennem Tilbagekøbstilbuddet til en pris pr. Aktie svarende til Aktietilbudskursen. Gennemførelsen af Tilbagekøbstilbuddet er bl.a. betinget af, at kapitalnedsættelsen vedtages. Afregning for de Aktier BERLIN III køber fra Aktionærerne i henhold til dette Tilbagekøbstilbud, såfremt betingelserne opfyldes, vil ske efter udløbet af en 4 ugers proklamafrist efter offentliggørelse af kapitalnedsættelsesbeslutningen i Erhvervsstyrelsen it-system. Aktionærer, der tilbyder at sælge deres Aktier i henhold til dette Tilbagekøbstilbud, vil dermed forventeligt modtage betaling omkring den 6. juli.

Generelle oplysninger

Aktionærerne opfordres til at læse hele Tilbudsdokumentet, da det indeholder vigtig information.

Bortset fra, hvad der er anført heri, udgør dette Tilbudsdokument ikke et tilbud om eller en opfordring til at købe eller sælge nogen værdipapirer og ej heller en anmodning om at modtage tilbud om at købe eller sælge værdipapirer.

Dette Tilbagekøbstilbud fremsættes ikke til Aktionærer, hvis deltagelse i Tilbagekøbstilbuddet kræver registreringer eller andre foranstaltninger, ud over hvad der kræves i henhold til lovgivningen i Danmark.

Baggrund for Tilbagekøbstilbuddet

I kølvandet på BERLIN IIIs indirekte salg af sin ejendomsportefølje i Berlin ("Ejendomsporteføljen") gennem salget af alle sine aktier i Griffen Flats III Berlin Hamburg GmbH har Selskabet modtaget en samlet betaling på kr. 322.428.300 (EUR 43.353.453). Selskabets væsentligste aktiv er således pr. datoen for fremsættelsen af dette Tilbagekøbstilbud en kontantbeholdning på kr. 323.684.265 (EUR 43.522.329) efter modtagelse af restkøbesummen.

Efter salget af Ejendomsporteføljen har Selskabets bestyrelse overvejet Selskabets fremtid, herunder fremtidig strategi og notering på OMX.

Som et alternativ til at forblive aktionær i Selskabet og dermed tage del i den fremtidige strategi ønsker bestyrelsen at tilbyde aktionærerne i BERLIN III at realisere deres aktier - helt eller delvist - og dermed få mulighed for at modtage en proportional andel af det af BERLIN III oppebårne provenu fra salg af Ejendomsporteføljen.

Selskabets nye strategi

1.0 Baggrund

Med baggrund i de seneste års finanskrise og deraf afledte faldende værdier på næsten alle aktivtyper, herunder ejendomme og aktier, har temaet i ejendomsmarkedet været konsolidering af ejendomsbranchen med henblik på at etablere større og stærkere enheder, ikke mindst i takt med udfordringerne vedrørende finansiering af de enkelte investeringer. Dette emne har også omfattet de danske selskaber, der har porteføljer af tyske ejendomme, hvor en række af disse selskaber med fordel kunne indlede et tættere samarbejde til gavn for alle aktører, ikke mindst selskabernes aktionærer og de banker, der finansierer ejendommene.

Med udgangspunkt i, at Berlin III A/S var et af branchens bedst performende selskaber med særdeles gode nøgletal, vedtog Selskabet på den ordinære generalforsamling i oktober 2010 en strategiændring, hvorunder Selskabet skulle forsøge aktivt at medvirke i en konsolideringsproces. Selskabets ledelse undersøgte mulighederne for en konsolidering med henblik på at skabe et større og finansielt stærkere selskab til gavn for aktionærerne. Processen omfattede bl.a. en undersøgelse af mulighederne for at købe en bestemmende indflydelse i eksisterende ejendomsselskaber, køb af porteføljer af ejendomme og fusioner med eksisterende selskaber af samme karakter som Berlin III A/S. Ledelsen konstaterede imidlertid, at en sådan konsolidering fordrede en betydelig likvid beholdning samt en aktiekurs, der ikke afveg væsentligt fra den indre værdi for det tilfælde, at Selskabets aktier skulle indgå som betalingsmiddel. Begge forhold har været en udfordring for Selskabet.

Sideløbende med konsolideringsbestræbelserne præsenterede ledelsen i september 2011 på en generalforsamling et betinget tilbud fra Corestate Capital AG om overtagelse af hele Selskabets ejendomsportefølje i en transaktion, hvor køber skulle overtage aktierne i det tyske datterselskab, der ejer ejendomsporteføljen. Transaktionen blev gennemført i december 2011 med det resultat, at Berlin III A/S kan fortsætte som selvstændigt selskab med en likvid beholdning som eneste aktiv.

Det er Ledelsens opfattelse, at finansiering af ejendomme i den kommende periode – frem til 2015 – vil blive påvirket negativt af det regelsæt, som bankerne økonomisk og lovgivningsmæssigt er underlagt, herunder vil prisen for fremmedkapital forventeligt stige som følge af forhøjelser af marginer og bidrag. Samtidigt skaber disse udfordringer gode muligheder for Berlin III A/S, der kan drage nytte af de muligheder, som opstår, fordi Selskabet har en god likvid position.

2.0 Selskabets kapitalgrundlag

Selskabets egenkapital udgør pr. 31. marts 2012 DKK 322.567.845 (EUR 43.372.216), hvoraf likvider udgør DKK 304.620.275 (EUR 40.959.000). Opgørelsen af den endelige købesum for aktierne i de tyske datterselskaber er efterfølgende blevet betalt

3.0 Karakteristika for fremtidige investeringer

• Bestyrelsen forventer at foretage ejendomsrelaterede investeringer, der enten foretages direkte i ejendomme eller i aktier, anparter, andele eller ved køb af fordringer. Disse investeringer vil alle bære en forventning om et direkte afkast på 7% eller derover. Der forventes til de fleste investeringer at være knyttet et element af lånefinansiering, således at afkastet af den foretagne egenkapitalinvestering som udgangspunkt vil udgøre mellem 7-15%, men også gerne mere.

• De fremtidige investeringer forventes at generere både et værdistigningselement og et løbende afkast. Af det løbende likvide afkast vil 70% blive geninvesteret , mens 30% af det likvide resultat af Bestyrelsen vil blive foreslået udloddet som udbytte.

• Som følge af de ambitiøse afkastkrav vil selskabets fremtidige risikoprofil være relativt aggressiv. Dette indebærer bl.a., at der ikke vil være grænser for, hvor stort et finansieringselement der vil være knyttet til de enkelte investeringer. Det forventes dog, at egenkapitalelementet på de forskellige investeringer vil udgøre 10-20% af den samlede investering.  Denne risikoprofil indebærer, at selskabet vil antage karakter af kapitalfond med ejendomsrelaterede investeringer frem for et traditionelt langsigtet ejendomsselskab, men fokus vil være på at drage fordel af de bevægelser, der er på ejendoms- og finansieringsmarkedet.

• Med en profil som kapitalfond vil der ikke være samme behov for at forblive børsnoteret, og Bestyrelsen har derfor sat grænsen for hvilken kapital, der bør blive tilbage i Selskabet for at Selskabet vil forblive med at være børsnoteret. Dette betyder, at såfremt der er så mange aktionærer, der benytter sig af tilbagekøbsprogrammet, at egenkapitalen i Selskabet bliver under DKK 150 mio. (EUR 20 mio.), vil Selskabet blive afnoteret. Det vurderes, at det ikke giver mening at bevare en børsnotering, såfremt kapitalen ikke udgør en vis størrelse og med en tilpas spredning, idet omkostninger og merarbejde ved at forblive børsnoteret vil være for belastende.

4.0 Investeringsomfang og profil

Se venligst figur i vedhæftede pdf. fil

Selskabets investeringsomfang begrænses af den tilbageværende likvidbeholdning, som Selskabet har efter gennemførslen af tilbagekøbsprogrammet.

Med baggrund i et afkast/risikoscenarie for investeringer i henholdsvis noterede aktier i ejendomsselskaber, ejendomsudviklingsprojekter, egen ejendomsportefølje og fordringer i veldrevne K/S’er forventes investeringsprofilen at blive følgende:

• Udgør Selskabets likvidbeholdning et beløb, der er mindre end DKK 30 mio. (EUR 4 mio.), vil investeringerne hovedsageligt blive i noterede aktier i ejendomsselskaber, hvor aktieinvesteringen alene vil ske, såfremt en betydelig indflydelse kan opnås.
  • Såfremt likvidbeholdningen bliver i niveauet DKK 30-100 mio.(EUR 4-13 mio.), vil såvel investeringer i enkeltstående udviklingsprojekter som direkte ejerskab i egen ejendomsportefølje blive aktuel.
  • Med en likvidbeholdning på mere end DKK 100 mio. (EUR 13 mio.) vil hensynet til spredning af risiko gøre investering i fordringer i veldrevne K/S’er til et attraktivt supplement til ovenstående investeringer. K/S-selskaberne skal være karakteriseret ved lang lejekontrakt med solide lejere og attraktiv placering af ejendommen, men hvor 2.prioritetsfinansieringen er vanskeliggjort af 2. prioritetsbanken. Investeringsmuligheden vil ikke blive uddybet yderligere, idet ledelsen ikke for nærværende har konkrete investeringsmuligheder.

Se venligst figur i vedhæftede pdf. fil

Nedenstående beskrivelser er eksempler på aktuelle investeringsmuligheder, som endnu ikke har været realitetsbehandlet, men alene præsenteres som konkrete eksempler.

4.1 Noterede aktier i ejendomsselskaber

Se venligst figur i vedhæftede pdf. fil

Generelt er noterede ejendomsaktier prissat ca. 40% lavere end den indre værdi, hvilket umiddelbart gør disse aktier attraktive under forudsætning af, at de regnskabsmæssige aktiver og passiver er opført til markedsværdi.

Investeringerne vil alene ske, såfremt en betydelig indflydelse opnås, således at Berlin III A/S’ kompetencer inden for effektiv drift med fokus på driftens likviditetsbidrag nyttiggøres. Endvidere skal indflydelsen benyttes til at synliggøre de reelle værdier i det investerede selskab med henblik på at reducere de 40% rabat i forhold til den indre værdi.

• Betydelig indflydelse
  • 40% rabat ved kurs /indre værdi
  • Noterede selskaber

Selskab 1

- Tysk portefølje med en balancesum på EUR 80 mio.
- Kontrollerende indflydelse
- Markant iboende potentiale

Selskab 2

- Tysk portefølje med en balancesum på EUR 200 mio.
- Kontrollerende indflydelse
- Sikre en realisering af værdiforskellen mellem kurs og indre værdi

Selskab 3

- Tysk portefølje med en markedsværdi på EUR 30 mio. og en balancesum på EUR 400 mio.
- Sikre selskabet en konsolidatorposition samt performanceforbedring
- Væsentlig indflydelse for EUR 5 mio.

4.2 Ejendomsudvikling

Aktiviteten ejendomsudvikling vil være enkeltstående projekter med egenkapitalindskud op til EUR 2 mio. pr. projekt karakteriseret ved en ukompliceret udviklingsproces samt udlejning til robuste lejere med lang lejekontrakt. Projektet sælges umiddelbart efter færdiggørelse.

København

- 12.700 m2 til EUR 35 mio. efter ombygning udlejet til anerkendte dagligvare-aktører
- EUR 20 mio. realkreditbelåning samt et banklån på EUR 10 mio. Egenkapital i 2012: EUR 4 mio., 2017: EUR 12 mio. og i 2022: EUR 25 mio.

4.3 Direkte investering i egen ejendomsportefølje

Erhvervelsen af egen portefølje forventes at ske fra bank, kreditinstitut eller pensionsselskab med overeksponering i ejendomme. Et fortsat medejerskab fra sælger vil være muligt.

Porteføljestørrelsen antages at blive i niveauet EUR 135 mio. med en geografisk placering i enten Danmark eller Tyskland.

Værdiskabelsen består i at nyttiggøre Berlin III A/S’ kompetencer inden for ejendomsdrift, herunder identifikation af pålidelige og effektive samarbejdspartnere, samt erfaringer med rotation og realisering af ejendomme, hvor potentialerne er realiseret.

Tyskland

- Tysk portefølje med en balancesum på EUR 130 mio. og en nettoomstøtning på EUR 10 mio. samt langfristet lån på EUR 85 mio.

Danmark

- Dansk portefølje beliggende i København med 826 lejligheder. Balancesum på EUR 240 mio. samt langfristet lån på EUR 180 mio.

Afslutning

”We are operating in an environment that is simply impossible to model”, citat ”Emerging Trends in Real Estate Europe 2012”. De kommende år bliver præget af refinansieringer samt penge- og kreditinstitutters balancereduktioner, hvilket vil give irrationelle dispositioner, der samtidig giver gode muligheder for at gennemføre investeringer på attraktive vilkår.

Kombinationen af Berlin III A/S’ evner til at eksekvere en forretningsplan og en solid likvidbeholdning gør selskabet særdeles godt rustet til at realisere mange af de potentialer, som er beskrevet overfor.

Beskrivelse af aktionærerne

Pr. datoen for dette Tilbagekøbstilbud har Selskabet ca. 1.360 aktionærer.

Følgende aktionærer havde pr. 31. marts 2012 indberettet, at de ejede mindst 5 % af Selskabets aktiekapital eller stemmerettighederne i Selskabet.

Aktionær Antal aktier Ejerandel (%) Stemmer (%)
Jm-invest ApS 13.250.000 4,6 25,9
Alm. Brand Bank A/S 5.250.000 1,8 7,6
Henrik Frisch 5.000.000 1,7 9,8
Strandgaard Danmark ApS u/konkurs 3.000.000 1,1 5,9

Bestyrelsesmedlemmerne i Selskabet ejer følgende andel af aktierne i Selskabet:

Bestyrelse Antal aktier Ejerandel (%) Stemmer (%)
Henrik Frisch 5.000.000 1,7 9,8
Karsten Rasmussen 20.000 0,1 0,0
Kaj Larsen 0 0,0 0,0

Bestyrelsen tilkendegiver støtte til Selskabets fremtidige strategi ved at forblive aktionærer i Selskabet, således at ikke kun minimumskapitalen er garanteret men også at forblive med en aktiepost af en væsentlig størrelse.

Forudsætninger for Tilbagekøbstilbuddet

Gennemførelsen af Tilbagekøbstilbuddet er betinget af generalforsamlingens vedtagelse af en kapitalnedsættelse i forbindelse med køb af egne aktier på den ekstraordinære generalforsamling, som forventes afholdt 6. juni 2012, og at de øvrige betingelser for Tilbagekøbstilbuddet er opfyldt eller frafaldet.

Kapitalnedsættelsesbeslutningen skal vedtages med 2/3 af de på generalforsamlingen afgivne stemmer samt af de på generalforsamlingen repræsenterede stemmeberettigede aktiekapital.

Aktionærer, der tilbyder at sælge deres Aktier i henhold til Tilbagekøbstilbuddet, vil forventeligt modtage betaling for deres Aktier omkring den 11.juli efter udløbet af en 4 ugers proklamaperiode og yderligere 3 valørdage i forbindelse med banktransaktionerne. Proklamaperioden påbegyndes ved offentliggørelse af beslutningen om kapitalnedsættelsen i Erhvervsstyrelsens informationssystem. Ifølge selskabsloven må Selskabet ikke foretage udbetaling til aktionærerne af kapitalnedsættelsesbeløbet før efter udløbet af en 4 ugers proklamaperiode.

Kursfastsættelse

A-Aktietilbudskursen på DKK 1,26 pr. A-aktie og B-Aktietilbudskursen på DKK 1,11 pr. B-aktie er fastsat af Selskabets bestyrelse og understøttet af en fairness opinion fra Danske Bank Corporate Finance.

Aktietilbudskursen er fastsat på baggrund af:

1. Relative kontrolpræmier ved tidligere overtagelsestilbud på selskaber med flere aktieklasser

1. Relative kontrolpræmier ved tidligere overtagelsestilbud på selskaber med én aktieklasse

1. Aktuel relativ værdiansættelse af andre A- og B-aktier på OMX

1. Tidligere transaktioner med A- og B-aktier i Berlin III A/S

1. Vurdering af forskellige egenskaber og rettigheder ved de pågældende aktier, som kan have betydning ud fra et finansielt synspunkt

Betingelser

Tilbagekøbstilbuddet er betinget af:

1. At der på en ekstraordinær generalforsamling i BERLIN III senest den 6. juni vedtages en gyldig beslutning om kapitalnedsættelsen i forbindelse BERLIN IIIs køb af egne aktier i henhold til dette Tilbagekøbstilbud,

1. At der ikke indtil tidspunktet for afholdelse af den ekstraordinære generalforsamling om vedtagelse af kapitalnedsættelse indtræder begivenheder eller forhold, der har væsentlig negativ betydning for BERLIN III, dets drift, aktiviteter, finansielle stilling eller fremtidsudsigter.

BERLIN III er berettiget til at tilbagekalde Tilbagekøbstilbuddet, hvis BERLIN III vurderer, at en eller flere af ovennævnte betingelser ikke er opfyldt, og ikke samtidig beslutter, at betingelserne herfor frafaldes. Ved tilbagekaldelse bortfalder Tilbagekøbstilbuddet automatisk, og enhver aftale indgået på grundlag heraf vil være bortfaldet. Berlin III vil ikke kunne gøres erstatningsansvarlige i anledning af en sådan tilbagekaldelse. En eventuel tilbagekaldelse af Tilbagekøbstilbuddet vil blive offentliggjort som en selskabsmeddelelse.

Acceptprocedure for Aktionærer

Aktionærer, som ønsker at tilbyde Aktier i BERLIN III i henhold til Tilbagekøbstilbuddet, bedes udfylde og fremsende vedlagte acceptformular til aktionærens eget kontoførende institut inden for den skitserede Tilbudsperiode.

Der må kun fremsendes én acceptformular pr. Aktionær.

Der er fremsendes særskilt acceptformular til A-aktionærerne.

Finansiering

BERLIN IIIs køb af Aktier i Berlin III vil blive finansieret ved anvendelse af Berlin IIIs frie og ubehæftede likvider.

Øvrige vilkår for Tilbagekøbstilbuddet

Tilbudsgiver                   Berlin III A/S
                                         (CVR nr. 29246491

Antal Aktier, der             Indtil 279.500.000 stk. Aktier, svarende til ialt ca. 97% af Berlin IIIs
tilbydes købt                  samlede aktiekapital på nominelt DKK 287.500.000 fordelt på
                                        287.500.000 Aktier á DKK 1,-.

Tilbagekøbskurs           A-Aktietilbudskursen er kontant DKK 1,26 pr. A-Aktie á nominelt
                                        DKK 1,- og B-Aktietilbudskursen er kontant DKK 1,11 pr. B-Aktie
                                        á nominelt DKK 1,-.

Tilbudsperiode              Tilbagekøbstilbuddet vil være åbent for accept i perioden fra mandag
                                        den 30. april kl. 09:00 til torsdag den 10. maj 2012 kl. 17:00 dansk tid.

Procedure for accept    Aktionærer, som ønsker at tilbyde Aktier i Berlin III i henhold til
for Aktionærer               Tilbagekøbstilbuddet, bedes udfylde og fremsende vedlagte
                                        acceptformular til aktionærens eget kontoførende institut inden for
                                        Tilbudsperioden.

Der må kun fremsendes én acceptformular pr. Aktionær.

Bindende accepter        Aktionærer, der har afgivet accept om salg af aktier under
                                        Tilbagekøbstilbuddet, er bundet af deres accepter og kan ikke trække
                                        dem tilbage.

Fordeling af købte         BERLIN III forventer omkring den 14. maj 2012 at meddele
Aktier                           resultatet af Tilbagekøbstilbuddet. BERLIN III forventer
                                     samtidig at oplyse om resultatet af den overordnede fordeling
                                     af købte Aktier mellem Aktionærerne.

Betaling og afreg-       BERLIN III forventer at kunne afregne over for Aktionærerne
ning                              for de Aktier, der købes i henhold Tilbagekøbstilbuddet
                                     omkring den 11. juli 2012. Aktionærerne afholder selv alle
                                     gebyrer og omkostninger, der er forbundet med at indgive
                                     accept af Tilbagekøbstilbuddet.

Ret til at trække Til-    Berlin III forbeholder sig retten til at trække
bagekøbstilbuddet     tilbagekøbstilbuddet tilbage (eller reducere dette) frem til
tilbage                         tidspunktet for afregningen af Tilbagekøbstilbuddet, hvis en
                                     eller flere af de til Tilbagekøbstilbuddet tilknyttede betingelser
                                     ikke er opfyldt eller frafaldet.

Ved tilbagekaldelse bortfalder Tilbagekøbstilbuddet
                                     uigenkaldeligt, og enhver aftale indgået på grundlag heraf
                                     vil være bortfaldet. Berlin III vil ikke kunne gøres
                                     erstatningsansvarlige i anledning af en sådan tilbagekaldelse.
                                     En tilbagekaldelse af Tilbagekøbstilbuddet vil blive meddelt
                                     via brev til Aktionærerne.

Aktier, lovvalg og       Aktierne skal være frie og ubehæftede, og salget af aktierne
værneting                   samt Tilbagekøbstilbuddet er underlagt dansk ret. Aktionærer,
                                    der accepterer Tilbagekøbstilbuddet, vil bevare alle rettigheder
                                    til Aktierne, indtil ejendomsretten til Aktierne overgår til Berlin III.
                                    Aktionærer har derfor stemmeret på Berlin IIIs
                                    generalforsamlinger, herunder til den ekstraordinære g
                                    eneralforsamling, som forventes afholdt den 6. juni 2012, indtil
                                    Berlin III måtte gennemføre købet af Tilbagekøbsaktierne.
                                    Aktionærerne må dog ikke disponere over Aktier, som er tilbudt
                                    Berlin III under Tilbagekøbstilbuddet.

Enhver tvist vedrørende Tilbagekøbstilbuddet og overdragelse
                                     af Aktier på grundlag heraf skal i første instans indbringes for
                                    de almindelige domstole i Danmark.

Forventet tidsplan

27. april 2012             Offentliggørelse af Tilbagekøbstilbuddet
30. april 2012             Start af Tilbudsperioden kl. 09:00 dansk tid
10. maj 2012              Tilbudsperiode udløber kl. 17:00 dansk tid
14. maj 2012               Indkaldelse til ekstraordinær generalforsamling samt meddelelse
                                    af resultat af det betingede Tilbagekøbstilbud med forbehold for
                                    betingelserne heri.
6. juni 2012                 Ekstraordinær generalforsamling, hvor der skal stemmes om
                                    kapitalnedsættelsen.
7. juni 2012                 Proklamaperiode starter
5. juli 2012                  Proklamaperiode slutter
11. juli 2012                Forventet afregning til aktionærer

Beskatning

Det vurderes, at Aktierne tidligst kan anses for afstået på tidspunktet for vedtagelse af kapitalnedsættelsen på Berlin IIIs ekstraordinære generalforsamling, som planlægges afholdt 6. juni 2012.

Aktionærerne bør rådføre sig med deres egne skatterådgivere med henblik på at få klarlagt de skattemæssige konsekvenser, det vil have for dem at afhænde aktier i lyset af deres særlige individuelle forhold.

------- \\\\\\  -------

Acceptblanket

Dette Tilbagekøbstilbud fremsættes ikke til aktionærer, der er bosiddende i nogen anden jurisdiktion, hvor Tilbagekøbstilbuddet eller dettes accept ville være i strid med lovgivningen i en sådan jurisdiktion.

Accept af salg af aktier i BERLIN III A/S

Selskabets aktionærer kan frit vælge om de vil afhænde hele deres aktiebeholdning eller kun dele heraf.

Accept skal afgives gennem aktionærens eget kontoførende institut i tide til, at det kontoførende institut kan behandle og videreformidle accepten til Alm. Brand Bank, der skal have accepten i hænde senest torsdag d. 10. maj 2012 kl. 17.00..

I henhold til det af BERLIN III A/S fredag den 27. april fremsatte Tilbagekøbstilbud accepterer undertegnede herved at modtage DKK 1,11 kontant for hver Aktie (fri og ubehæftet) á DKK 1,00 i BERLIN III A/S. Undertegnede bekræfter og garanterer, at de solgte Aktier er frie og ubehæftede i enhver henseende.

På vilkår som beskrevet i det udarbejdede Tilbudsdokument, tilbyder undertegnede herved at sælge:

__________________ stk. aktier à nominelt DKK 1,- i BERLIN III A/S (fondskode: DK0060052843)

Jeg/vi giver samtidig tilladelse til, at overdragelsen af de solgte aktier effektueres fra mit/vort depot:

Kontoførende institut (navn og adresse) Depotnr.

Provenuet fra de solgte aktier bedes overført til:

Pengeinstitut (navn og adresse): Reg. nr./konto nr.:

Oplysninger om den sælgende aktionær og underskrift:

Navn:
Adresse:
Postnr. og by:                                                                         CPR-nr./CVR-nr.:
Telefon:
Dato og underskrift:

Undertegnede kontoførende institut eller fondsmægler er indforstået med at overføre ovennævnte aktier i BERLIN III A/S

Information til kontoførende institutter og fondsmæglere:

Aktionærens kontoførende institut eller fondsmægler skal efter godkendelse af de afgivne oplysninger i acceptblanketten videreformidle accepten til modtagelse seneste den 10. maj 2012, kl. 17:00 (dansk tid) til Alm. Brand Bank, Midtermolen 7, 2100 København Ø.

------- \\\\\\ -------

Birkerød, april 2012

Henrik Frisch, bestyrelsesformand

Kontaktperson:

Eventuelle henvendelser vedrørende fondsbørsmeddelelsen rettes til selskabets formand Henrik Frisch på telefon + 45 20 10 60 11.