Delårsrapport for 1. kvartal for Netop Solutions A/S

Birkerød, 2012-05-08 13:13 CEST (GLOBE NEWSWIRE) -- Selskabsmeddelelse nr. 5 -2012

Delårsrapport for 1. kvartal for Netop Solutions A/S

Solidt kvartal med en pæn vækst i omsætningen på 12 % i forhold til samme periode sidste år. Omsætningsvæksten er på niveau med ledelsens forventninger, og Netop Solutions har i 1. kvartal fortsat investeringerne i produktudvikling og markedsføring indenfor Secure Remote Control og Live Chat segmenterne. Ledelsens forventninger til regnskabsåret fastholdes.

Kurt Bager, CEO, udtaler: ”Væksten i omsætningen er på niveau med vores forventninger, og det er især Secure Remote Control, der trækker, trukket godt op af det nordiske marked, hvor vi fik en større ordre. Omsætningen indenfor Classroom Management og Live Chat segmenterne er over sidste år, men Live Chat segmentet har ikke levet op til vore forventninger. Antallet af nye kunder ligger under vores målsætning, men vores pipeline udvides løbende, og jeg har tiltro til, at vi når vores meget ambitiøse mål for 2012, hvor omsætningen skal øges markant. Vi har fået opbygget en stærk salgsorganisation i Danmark med en erfaren og kompetent salgsledelse, som dækker EMEA regionen, og vores pipeline af Enterprise kunder er støt stigende i dette område. Vi har en god salgsmodel, og er blevet bedre til at kommunikerer de forretningsmuligheder vores produkter kan skabe for kunderne, nye såvel som eksisterende. Vi ser et stort potentiale i USA for vores produkter, så for at styrke vores indsats på det amerikanske marked, der er vores vigtigste enkeltmarked, har jeg besluttet at re-allokere til vores kontor i Chicago for en længere periode, for derved at komme tættere på markedet og vores kunder.

Hovedpunkter

• Omsætningen i 1. kvartal 2012 udgjorde DKK 23,2 mio. mod DKK 20,7 mio. i 1. kvartal 2011, hvilket svarer til en stigning på 12 % i forhold til samme periode sidste år.

• Omsætningen inden for Secure Remote Control udgjorde DKK 12,9 mio. i 1. kvartal 2012 mod DKK 11,5 mio. i samme periode sidste år. Omsætningen inden for Classroom Management udgjorde i 1. kvartal 2012 DKK 8,2 mio. mod DKK 7,9 mio. i samme periode sidste år, mens omsætningen inden for Live Chat udgjorde DKK 1,0 mio. mod DKK 0,9 mio. i samme periode sidste år.

• Omsætningen i EMEA/APAC-regionen udgjorde i 1.kvartal 2012 DKK 13,5 mio. mod DKK 10,9 mio. i 1. kvartal 2011, og omsætningen i USA udgjorde DKK 9,7 mio. mod DKK 9,8 mio. i 1. kvartal 2011.

• Resultatet af primær drift før afskrivninger og amortiseringer (EBITDA) for 1. kvartal 2012 udgjorde et minus på DKK 0,9 mio. mod DKK 0,2 mio. i 1. kvartal 2011. Nedgangen er på niveau med ledelsens forventninger, og skyldes øget aktivitet, og som følge heraf, øgede omkostninger til salg og marketing

• Nettoresultatet udgjorde minus DKK 4,7 mio. i 1. kvartal 2012 mod minus DKK 2,3 mio. i 1. kvartal 2011.

• Ledelsens forventninger for 2012 som udmeldt den 13. marts 2012 fastholdes, således at der stadig forventes en omsætning for regnskabsåret 2012 i intervallet DKK 95-105 mio. og et EBITDA på DKK 0-5 mio.

Netop Solutions A/S

Netop udvikler og sælger software-løsninger, der giver mulighed for hurtig, sikker og stabil overførsel af video, skærmbilleder, lyd og data mellem to eller flere computere. Selskabet har tre forretningsområder: Secure Remote Control, Classroom Management og Live Chat. Netop Remote Control er den mest skalerbare og sikre løsning på markedet for fjernbetjening i dag. Og flere end halvdelen af Fortune 100 benytter sig af denne unikke løsning. Netop Remote Control hjælper virksomheder verden over med at skære i supportomkostninger og leve op til strenge sikkerhedskrav. Med de markedsledende Classroom Management-løsninger til det digitale klasseværelse hjælper Netop elever og lærere i 75 lande med at opnå resultater gennem virtuel undervisning. Højere effektivitet og karakterer er blot nogle af resultaterne. Netops Live Chat-løsning, Netop Live Guide, er en unik chat-løsning, som giver virksomheder mulighed for at tilbyde en bedre kundeservice, øge effektiviteten og salget samt konvertere online besøgende til kunder. Netop beskæftiger ca. 155 ansatte og har datterselskaber i USA, England, Rumænien, Kina og Schweiz. Selskabet sælger sine løsninger til offentlige og private kunder i mere end 80 lande. Netop Solutions A/S er noteret på Københavns Fondsbørs OMX. I 2011 omsatte Netop for DKK 88,3 mio. Læs mere på: www.netop.com.

Administrerende direktør Kurt Bager

E-mail:kgb@netop.com