Flagging av stemmerett i IDEX

IDEX ASA sender denne meldingen på vegne av Harald Voigt, som har flaggepliktig stemmerett for 30,7 prosent av aksjene i selskapet.

Harald Voigt, som er styremedlem i IDEX ASA, hadde ved utløpet av registreringsfristen 11. mai 2012 mottatt fullmakter til å representere og stemme for til sammen 83.583.249 aksjer eller 30,7 prosent av aksjekapitalen. Fullmaktene gjelder kun på den ordinære generalforsamlingen.

I det foranstående stemmerettstallet er medregnet 2.571.402 aksjer, tilsvarende 0,9 prosent av aksjekapitalen, som eies av Harald Voigt.

14. mai 2012
IDEX ASA

www.idex.no

Pressekontakt:
Ralph W. Bernstein, adm.dir., +47 9305 9303, ralph.bernstein@idex.no

Om IDEX ASA
IDEX ASA er et norsk allmennaksjeselskap som arbeider med fingeravtrykkteknologi. Selskapets visjon er å sikre brukerne en trygg, sikker og brukervennlig anvendelse av personlig ID. IDEX har utviklet den prisbelønte SmartFinger Film teknologiplattformen som omfatter et patentert bildeprinsipp, målemetode og brikkedesign for behandling av fingeravtrykk. SmartFinger-teknologien er tilgjengelig for kunder gjennom lisensieringsprogram eller som SmartFinger Film sensorenheter som kan bygges inn i kundens produkt. Ytterligere informasjon på engelsk finnes på www.idex.no eller ved å kontakte IDEX på mailbox@idex.no.

--o-