Tilredsstillende resultat af aktieemission

Tilfredsstillende resultat af aktieemission i Hvidbjerg Bank

Hvidbjerg Bank har i perioden 2.-16. maj 2012 gennemført en udvidelse af aktiekapitalen med udbud af 1,5 mio. stk. aktier à nominelt kr. 20 til kurs 25 kr. pr. aktie med fortegningsret for bankens eksisterende aktionærer.

Ved tegningsperiodens udløb var der tegnet 930.158 stk. nye aktier svarende til 62,01 % af den udbudte mængde. Bruttoprovenuet ved aktieudvidelsen udgør således 23,3 mio. kr.

Vi har med tilfredshed noteret, at vi har fået 295 nye aktionærer i forbindelse med kapitaludvidelsen. Tilsammen har de tegnet 75.074 stk. aktier.

Såfremt provenuet fra kapitaludvidelsen var modtaget pr. 31. marts 2012 ville Hvidbjerg Banks basiskapital pr. 31 marts 2012 have været ca. 104,5 mio. kr. Dette svarer til en forøgelse af bankens solvensprocent i forhold til den pr. den 31. marts 2012 offentliggjorte ikke reviderede periodemeddelelse med 3,3 procentpoint fra 11,1 % til 14,4 procent. Det svarer endvidere til en forøgelse af bankens kernekapitalprocent med 3,1 procentpoint fra 7,9 % til 11,0 %.

Hvidbjerg Banks bestyrelse og direktion betegner resultatet af kapitaludvidelsen som tilfredsstillende, ikke mindst under indtryk af de givne, meget vanskelige, markedsbetingelser. Specielt noterer banken med tilfredshed, at også mange nye aktionærer har vist tiltro til banken ved at investere i den.

Registrering af kapitaludvidelsen hos Erhvervsstyrelsen forventes gennemført den 25. maj 2012, hvorefter den samlede nominelle kapital i Hvidbjerg Bank udgør 33,6 mio. kr. svarende til 1.680.158 stk. aktier.

De nye aktier forventes optaget til officiel notering og handel på NASDAQ OMX Copenhagen A/S fra den 29. maj 2012.

Eventuelle spørgsmål til denne meddelelse bedes rettet til Oluf Vestergaard, tlf. 96 95 52 00.