Delårsrapport - 1. kvartal 2012

Hørsholm, 2012-05-29 21:26 CEST (GLOBE NEWSWIRE) -- Fondsbørsmeddelelse nr. 04-12

Resumé

Bestyrelsen i Deltaq a/s har i dag behandlet og godkendt selskabets delårsrapport for 1. kvartal 2012. Delårsrapporten er urevideret og har følgende hovedpunkter:

Moderselskab og koncern

• Omsætningen i 1. kvartal 2012 blev 107,2 mio.kr. hvilket er en omsætningstilbagegang på 20 mio. kr. i forhold til 1. kvartal 2011.
  • På koncernniveau har Deltaq i 1. kvartal 2012 realiseret et driftsunderskud (EBITDA) af fortsættende aktiviteter på 6,9 mio. kr., et underskud før skat af fortsættende aktiviteter på 15,8 mio. kr. og et samlet underskud efter skat på 12,1 mio. kr.
  • Moderselskabet for Deltaq har i 1. kvartal 2012 realiseret et underskud før skat på 10,8 mio. kr.
  • Deltaqs andel af nettonedskrivninger af porteføljeselskaberne i perioden udgør i alt 8,8 mio. kr., som følge af en nedskrivning af Spinning Jewelry på 10 mio. kr.
  • Som anført i årsrapporten for 2011 havde Spinning Jewelery en turbulent udvikling i efteråret 2011 primært på grund af de massive oversvømmelser, der ramte produktionsfaciliteterne hos to underleverandører i Bangkok. Det var ledelsens opfattelse, at disse problemer var overvundet ved årets udløb, og at selskabet derfor var klar til at realisere en væsentlig stigning i omsætning og resultat i forhold til 2011. Udviklingen i første kvartal 2012 har imidlertid vist, at de positive forvent-ninger ikke var fuldt ud begrundet. Som følge af resultatudviklingen i Spinning Jewelry i 1. kvartal 2012, og i den efterfølgende periode, har Spinning Jewelry et betydeligt udækket finansieringsbehov på tidspunktet for aflæggelsen af denne kvartalsrapport. Der arbejdes med flere alternative løsningsmodeller og med eksterne finansieringskilder udenfor koncernen, og der forventes en afklaring af en mulig løsning indenfor en kortere periode. Værdiansættelsen af Deltaqs andel af Spinning Jewelry er baseret på, at der findes en løsning af Spinning Jewelrys finansieringsbehov
  • Moderselskabets indre værdi udgør 100,6 kr. pr. aktie pr. 31. marts 2012

Porteføljeselskaber

• Spinning Jewelry har i 1. kvartal 2012 realiseret et driftsunderskud (EBITDA) på 5,3 mio. kr. Resultatet er lavere end forventet. Spinning Jewelry er stadig påvirket af afledte effekter af sidste års oversvømmelser hos hovedleverandører i Thailand og generelt vanskelige markedsbetingelser