KIF Kolding præsenterer klubbens nye spillere

First North meddelelse nr. 2 – 5. juni 2012

KIF Håndbold Elite A/S præsenterer klubbens nye spillere

KIF Håndbold Elite A/S præsenterer på et pressemøde Grundlovsdag sin nye spillertrup for den kommende sæson.

Farvel til 3 erfarne KIF’ere

Klubben siger farvel til 3 spillere som til sammen har spillet 775 kampe for KIF Koldings herreligahold. De 3 spillere er Lars Christiansen, Anders Oechsler og Frederik Ohlander.

Udover disse 3 spilere tages afsked med målmand Patrick Bols, som flytter til Århus.

På trænersiden siger klubben farvel til Henrik Kronborg, som i stedet tiltræder som træner for det danske U20 landshold samt assistenttræner for AG København. Det betyder også at cheftræner Peter Bredsdorff-Larsen kommer til at stå alene med træneransvaret til den nye sæson.

Velkommen til nye spændende spillere

Som erstatning for de spillere der rejser kan klubben præsenteret følgende nye spillere.

Målmand Venio Losert fra Kroatien kommer til klubben efter flere års ophold i spansk håndbold, hvor han senest har spillet i Reale Ademar og tidligere i storklubben, Barcelona. Venio Losert har et flot CV med bl.a. 2 OL guldmedaljer.

Målmand Søren Westphal fra Nordsjælland Håndbold kommer til KIF Kolding efter en række flotte sæsoner hos den nordsjællandske klub. Søren er med sine kun 25 år en fremtidens målmand i den danske liga, og med den erfaring han allerede har, vil han sammen med Venio Losert komme til at udgøre et meget stærkt målmands team.

Klubbens tredje nye spiller er den kun 19 årige Jonas Langerhus, som kommer fra Skanderborg Håndbold. Den venstrehåndede bagspiller har i flere kampe i denne sæson vist sit store potentiale, og klart markeret sig som en af dansk håndbolds mest talentfulde spillere.

For yderligere information om KIF Håndbold Elite A/S kontakt da:

Adm. Direktør, Jens Boesen

Mobil 2089 3700

KIF Håndbold Elite A/S:

Ambolten 2-6

www.kif.dk

Certified Advisor:

BankNordik P/F

Húsagøta 3

Postbox 3048

FO – 110 Tórshavn

Færøerne

Niels Juel Arge +298 330 351

Jan A. Guttersen +298 330 349

www.banknordik.fo

www.banknordik.dk

KIF Håndbold Elite A/S er et selskab hvis formål er, at drive elitehåndbold. Herreligaen (HHL) under navnet KIF Kolding og 3. division herrer under navnet KIF Vamdrup med tilhørsforhold og hjemmebane i Vamdrup.