RAMIRENT MUKANA RAKENTAMASSA YLEISURHEILUN EM-KILPAILUJA

LEHDISTÖTIEDOTE 5.6.2012

Vantaa, 2012-06-05 13:43 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

Kisojen rakentaminen on Olympiastadionilla lähtenyt käyntiin ja Ramirentiltä on ensimmäiset toimitukset kisojen sydämeen jo tehty. Ramirent Finland Oy vastaa kokonaisuudessaan yleisurheilun EM-kilpailujen rakennuskoneista, suoja-aidoista, henkilönostimista, vaakasiirtokalustosta sekä työmaatiloista ja niiden asennuksista. Teline-Rami Oy vastaa kaikista telinetöistä.

Kisapaikalle Olympiastadionin juurelle on jo toimitettu erilaisia koneita ja tarvikkeita. Esimerkiksi työmaan väliaikaiseen suojaukseen on paikalle viety 260 metriä työmaa-aitaa sekä teräskontti varastointia varten.

Kisojen alkuun on aikaa alle kuukausi, joten vauhti kiihtyy. Ensi viikolla alkaa työmaatilojen asennus, niitä tarvittaneen jopa 45 kappaletta. ”Parin viikon kuluttua alkaa varsinainen suoja-aitojen asennus VIP-tilojen ja tapahtumapuiston ympärille sekä samanaikaisesti Eläintarhan urheilukentän alueelle. Aitaa tarvitaan näillä näkymin noin kaksi kilometriä”, kertoo Ramirentin Etelä-Suomen alueen myyntipäällikkö Kyösti Sandell.

Yhtä aikaa alkavat myös Teline-Ramin hommat. Teline-Ramin vastuulla ovat esimerkiksi VIP-teltta-alueen perustustyöt, tekniikkatornin rakentaminen tapahtumapuiston tapahtumien televisiointia varten ja kulkuteiden rakentaminen.

Ramirentin muihin kohteisiin nähden tämä projekti on suhteellisen iso ja erittäin mielenkiintoinen kokonaisuus. Kohtalaisen vaativan projektista tekee tiimityöskentely monien eri osapuolten kanssa ja hyvin kiireellinen aikataulu. Projektin haasteita ovat myös asennustöiden paljous verrattaessa käytettävään aikaan, turvajärjestelyt, lukuisat eri alojen toimijat, rakennustyömaista poikkeavat lupa-asiat ja muut järjestelyt sekä ainutlaatuinen sijainti Helsingin keskustan kupeessa. Positiivista painetta luovat myös kokonaisuudelle asetetut suuret sisäiset odotukset. Tämän, kuten kaikki kohteemme, haluamme viedä täydellisesti loppuun.

Kyösti Sandell, Etelä-Suomen alueen myyntipäällikkö, puh. 040 356 3925

Ramirent Finland Oy on Suomen johtava konevuokrausyhtiö, jonka liikevaihto vuonna 2011 oli 155 miljoonaa Suomessa. Ramirentillä on 84 toimipistettä Suomessa ja sen asiakkaita ovat rakennus- ja prosessiteollisuus, telakat, julkinen sektori sekä kuluttajat.

Ramirent on johtava konevuokrauskonserni, joka yksinkertaistaa asiakkaittensa liiketoimintoja toimittamalla dynaamisia vuokrausratkaisuja. Palvelemme laajaa asiakaskuntaa, kuten rakennus- ja prosessiteollisuutta, telakoita, julkista sektoria ja kotitalouksia. Vuonna 2011 konsernin liikevaihto oli 650 miljoonaa euroa. Konsernilla on 3.200 työntekijää 406 toimipaikassa 13 maassa Pohjoismaissa ja Keski- ja Itä-Euroopassa. Ramirent on listattu NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä.

NASDAQ OMX Helsinki, keskeiset tiedotusvälineet, www.ramirent.com

Rami ja Appy