Arvopaperimarkkinalain 2 luvun 10 pykälän mukainen tiedote omistusosuuksien muuttumisesta

Turvatiimi Oyj                     Pörssitiedote 5.6.2012, klo 14.45

Turvatiimi Oyj (”Turvatiimi”) on tänään vastaanottanut arvopaperimarkkinalain 2 luvun 9 §:ssä tarkoitetun ilmoituksen Virala Oy Ab –konserniin kuuluvalta Atine Group Oy:ltä (”Atine”).

Atinen liputusilmoitus liittyy Turvatiimin tänään 5.6.2012 tiedottamaan osakeantisuunnitelmaan, johon liittyen Turvatiimin hallitus on kutsunut ylimääräisen yhtiökokouksen koolle 27.6.2012 käsittelemään hallituksen ehdotusta hallituksen valtuuttamisesta päättämään enimmäismäärältään noin 4,4 miljoonan euron suuruisesta osakkeenomistajien merkintäetuoikeuteen perustuvasta osakeannista (”Merkintäoikeusanti”).

Turvatiimi on saanut suunniteltuun Merkintäoikeusantiin liittyen ehdollisen merkintäsitoumuksen ja -takauksen Atinelta. Atinen omistusosuus Turvatiimin osakkeista ja äänistä voi ylittää 2/3 liputusrajan, mikäli Merkintäoikeusanti toteutuu Atinen antaman merkintäsitoumuksen ja -takauksen mukaisesti.

1. Kohdeyhtiön nimi: Turvatiimi Oyj (0667761-0)

2. Liputusilmoituksen peruste:

Merkintäoikeusanti, joka toteutuessaan voi johtaa 2/3 liputusrajan ylitykseen (Atinen 5.6.2012 antama Merkintäoikeusantiin liittyvä merkintäsitoumus ja –takaus).

3. Ilmoitusvelvollisen nimi ja y-tunnus:

Virala Oy Ab (y-tunnus 0147485-7) (konsernin emoyhtiö)

Atine Group Oy (y-tunnus 1942577-0)

4. Osuus kohdeyhtiön äänimäärästä ja osakepääomasta:

(a) Ennen Merkintäoikeusantia Atine omistaa 93.598.936 Turvatiimin osaketta ja ääntä, mikä vastaa 63,95 prosenttia Turvatiimin kaikista osakkeista ja äänistä. Virala Oy Ab tai muut sen konserniin kuuluvat yhtiöt kuin Atine Group Oy eivät omista Turvatiimin osakkeita.

(b) Merkintäoikeusannin jälkeen Atine omistaa enintään 89,9 prosenttia Turvatiimin kaikista osakkeista ja äänistä. Suunnitellussa Merkintäoikeusannissa Atinelle merkintäsitoumuksen ja -takauksen nojalla tulevien osakkeiden määrä on merkintäsitoumuksen ja -takauksen ehtoihin sisältyvän Atinen omistusosuuden enimmäismäärään 89,9 % liittyvän rajoituksen johdosta avoin ollen kuitenkin enintään 400.000.000 osaketta.

5. Suunnitellun Merkintäoikeusannin ilmoitetulle omistusmuutokselle olennainen sisältö:

Turvatiimin osakkeiden 5.6.2012 kaupparekisteriin merkitty lukumäärä on 146.352.524 osaketta. Kukin osake oikeuttaa yhteen ääneen. Edellyttäen, että 27.6.2012 koolle kutsuttu ylimääräinen yhtiökokous myöntää hallitukselle ehdotetun osakeantivaltuutuksen ja hallitus käyttää valtuutusta, Merkintäoikeusannissa liikkeeseen laskettavien osakkeiden lukumäärä olisi enintään 439.057.572 uutta osaketta. Mikäli Merkintäoikeusanti toteutuisi täysimääräisenä, Turvatiimin osakkeiden määrä nousisi yhteensä 585.410.096 osakkeeseen.

Virala Oy Ab:n tytäryhtiö Atine Group Oy (”Atine”) on jäljempänä kuvatuin ehdoin sitoutunut merkitsemään Merkintäoikeusannissa tarjottavia uusia osakkeita 4,0 miljoonalla eurolla jakautuen Atinelle merkintäoikeusannissa tulevien merkintäoikeuksien nojalla merkittäviin osakkeisiin sekä Merkintäoikeusannissa tarjottaviin osakkeisiin, jotka mahdollisesti jäävät merkitsemättä ja jotka toissijaisessa merkinnässä osoitetaan Atinen merkittäväksi (”Merkintätakaus”). (”Merkintätakaus”). Merkintätakaus on annettu ehdollisena, ja seuraavat ehdot ovat tätä ilmoitusta annettaessa täyttymättä:

(a) Turvatiimin ylimääräinen yhtiökokous myöntää hallitukselle sen ehdottaman osakeantiantivaltuutuksen;

(b) Turvatiimin hallitus päättää Merkintäoikeusannin aloittamisesta viimeistään 30.9.2012;

(c) Turvatiimin ja sen rahoittajapankin välillä allekirjoitetaan ennen Atinen osakemerkintää ja viimeistään 30.9.2012 Turvatiimin pitkä- ja lyhytaikaisen pankkirahoituksen uudistamista koskeva sopimus,

a. joka ehtojensa mukaisesti on voimassa vähintään 30.6.2015 (tai Atinen hyväksymään aikaisempaan ajankohtaan) saakka, ja

b. jonka voimaantuloehdot täyttyvät viimeistään Atinen Merkintäoikeusannissa tekemän Merkintätakauksen mukaisen osakemerkinnän ja merkintähinnan maksun seurauksena;

(d) Yhtiön hallitus laatii ja julkistaa ennen Merkintäoikeusannin aloittamista arvopaperimarkkinalain mukaisen ajantasaiset ja vaaditut tiedot sisältävän listalleottoesitteen, jonka nojalla Yhtiön uudet osakkeet voidaan hakea julkisen kaupankäynnin kohteeksi Merkintäoikeusannin ehtojen mukaisesti, eikä Yhtiöllä yhtäältä Merkintäoikeusannin julkistamisen (yhtiökokouskutsun) yhteydessä ja toisaalta Merkintäoikeusantia koskevan listalleottoesitteen julkistamisen myötä ole julkistamatonta sisäpiirintietoa ao. päivänä ja se on noudattanut arvopaperimarkkinalain mukaista tiedonantovelvollisuuttaan;

(e) Atinen omistusosuus Turvatiimin liikkeeseen laskemista osakkeista ja osakkeiden tuottamista äänistä ei missään tilanteessa ylitä 89,9 % kaikista Turvatiimin liikkeeseen laskemista osakkeista ja niiden tuottamista äänistä (minkä leikkurin selvyyden vuoksi todetaan pienentävän Merkintätakauksen määrää neljästä miljoonasta eurosta alintaan noin 3,8 miljoonaan euroon (ja vastaavassa suhteessa merkittävien osakkeiden lukumäärää), mikäli Merkintäoikeusannissa ei merkittäisi muita osakkeita, eikä Atinen Merkintäsitoumuksen allekirjoituspäivänä omistamien osakkeiden lukumäärä (93.598.936 osaketta) laske ennen Atinen osakemerkintää Merkintäoikeusannissa).

Atinen merkittäväksi Merkintätakauksen nojalla osoitettavien osakkeiden määrään, lopullisen omistusosuuden suuruuteen sekä liputusrajan ylittymiseen tulee siten vaikuttamaan muiden sijoittajien osallistuminen Merkintäoikeusantiin. Atinelle Merkintätakauksen nojalla tulevien uusien osakkeiden enimmäismäärä on 400.000.000 kpl (ao. enimmäismäärä edellyttäen, että takaus toteutuu täysmääräisesti eikä sitä leikata). Merkintätakauksen ehtoihin sisältyvän Atinen omistusosuuden enimmäismäärään 89,9 % liittyvän rajoituksen johdosta Atinen velvollisuutta merkitä ja maksaa tarjottavia uusia osakkeita Merkintätakauksen nojalla leikataan tarvittaessa yllä mainitulla tavalla. Muiden sijoittajien osallistumisesta riippuen Atine ei välttämättä ylitä liputusrajaa lainkaan.

Turvatiimi Oyj

Toimitusjohtaja Pekka Lindeman