RAMIRENT ALLEKIRJOITTI YHTEISTYÖSOPIMUKSEN RAKENNUSURAKOITSIJA CONSTO AS:N KANSSA NORJASSA

LEHDISTÖTIEDOTE 7.6.2012

Vantaa, 2012-06-07 14:46 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

Ramirent AS allekirjoitti maanlaajuisen yhteistyö-sopimuksen Consto AS:n kanssa Norjassa. Vuokrasopimus on aluksi kolmevuotinen, mutta sitä on mahdollista jatkaa kolmella vuodella. Yhteistyösopimuksen myötä Consto ulkoistaa laitteistonsa ja kalustonsa Ramirentille.

Consto perustettiin Tromsøssä vuonna 2006, ja nykyään se toimii myös Oslossa, Kirkenesissä,Narvikissa, Bodøssa ja Ålesundissa.

”Conston strategia on vuokrata laitteistoa ostamisen sijasta, mutta aiemman oston seurauksena yritys omistaa laitteistoa ja kalustoa Bodøssa”, sanoo Jarl Johansen Constolta. Osana yhteistyösopimusta Consto ulkoistaa laitteistonsa ja kalustonsa Ramirentille. ”Meillä on hyviä kokemuksia yhteistyöstä Ramirentin kanssa, joten yhteistyösopimus on luonnollinen askel.”

”Consto on moderni rakennusurakoitsija, ja olemme tyytyväisiä, että voimme kehittää läheistä suhdettamme”, kertoo Ramirentin Pohjois- ja Länsi-Norjan aluejohtaja Trond Thormodsrud.

Bjørn Larsen, Ramirent AS:n toimitusjohtaja kertoi, että asiakkaiden laitteistojen ja kalustojen hankkiminen on osa Ramirentin kasvustrategiaa joka samalla luo lisäarvoa asiakkaalle; ”Ulkoistamalla koneet Ramirentille ja hyödyntämällä Ramirentin laajaa vuokrakalustoa ja muita palveluita asiakkaat vapauttavat pääomaa ja lisäävät tehokkuutta.”

Conston ja Ramirentin yhteistyösopimus astui voimaan 1.6.2012.

LISÄTIETOJA:
Trond Thormodsrud, Pohjois- ja Länsi-Norjan aluejohtaja, Ramirent AS, puh. +47 90 055 337

Ramirent AS on Norjan johtava konevuokraamo, jonka liikevaihto oli vuonna 2011 145 miljoonaa euroa ja joka palvelee 43 toimipisteellä.

Ramirent on johtava konevuokrauskonserni, joka yksinkertaistaa asiakkaittensa liiketoimintoja toimittamalla dynaamisia vuokrausratkaisuja. Palvelemme laajaa asiakaskuntaa, kuten rakennus- ja prosessiteollisuutta, telakoita, julkista sektoria ja kotitalouksia. Vuonna 2011 konsernin liikevaihto oli 650 miljoonaa euroa. Konsernilla on 3.200 työntekijää 406 toimipaikassa 13 maassa Pohjoismaissa ja Keski- ja Itä-Euroopassa. Ramirent on listattu NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä.

NASDAQ OMX Helsinki, keskeiset tiedotusvälineet, www.ramirent.com

Jarl Johansen Constolta (vasemmalla) ja Trond Thormodsrud Ramirentiltä ovat tyytyväisiä sopimuksen syntymiseen.