Forløb af ekstraordinær generalforsamling i Thrane & Thrane A/S

I dag, fredag den 29. juni 2012, afholdtes ekstraordinær generalforsamling i Thrane & Thrane A/S (CVR nr. 65 72 46 18) på selskabets adresse Lundtoftegårdsvej 93D, 2800 Kgs. Lyngby.

Repræsenteret på generalforsamlingen var 90,90% af selskabets aktiekapital.

Bestyrelsen havde valgt Klaus Søgaard til dirigent. Dirigenten konstaterede, at generalforsamlingen var lovligt indkaldt og beslutningsdygtig i relation til den fastsatte dagsorden.

På dagsordenen var følgende punkter:

1. Valg af medlemmer til bestyrelsen.

Efter forslag fra Lockman Electronic Holdings Ltd. valgte generalforsamlingen:

• Niels Heering, Advokat og partner i Gorrissen Federspiel
  • David James Johnston, Executive Vice President Strategy, Cobham
  • John Richard Tyson, President, Cobham Aerospace and Security Division.

Bestyrelsen konstituerede sig efterfølgende med Niels Heering som formand.

1. Beslutning om afnotering af selskabets aktier fra NASDAQ OMX Copenhagen A/S.

Generalforsamlingen besluttede at anmode NASDAQ OMX om en afnotering af selskabets aktier fra NASDAQ OMX Copenhagen A/S.

På vegne af Cobham ved Lockman Electronic Holdings Ltd. takkede David James Johnston den hidtidige bestyrelse for indsatsen. Samtidig nævnte David James Johnston, at det glædede ham, at det var lykkedes at gennemføre købet af Thrane & Thrane, og at han så frem til det videre samarbejde.

--oo0oo--

Da der herefter ikke forelå yderligere til behandling på den ekstraordinære generalforsamling, sluttede denne kl. 09.45.

Yderligere information
John Alexandersen, Vice President, Corporate Communications & Investor Relations,
T (+45) 39 55 88 00; M (+45) 22 72 38 22

Om Thrane & Thrane
Thrane & Thrane er verdens førende producent af udstyr og systemer til global mobil satellit- og radiokommunikation. Siden grundlæggelsen i 1981 har selskabet opnået en fremtrædende position inden for globale mobile satellittjenester baseret på Inmarsat systemet og leverer i dag udstyr til brug overalt – på land, til vands og i luften. Under varemærkerne Thrane & Thrane, EXPLORERTM, SAILOR® og AVIATOR markedsføres virksomhedens kommunikationsprodukter verden over via distributører og partnere. Selskabets aktier er noteret på NASDAQ OMX København (symbol: THRAN). www.thrane.com.