Presentation av Rezidors delårsrapport avseende Q2-2012

Rezidor Hotel Group publicerar delårsrapporten för det andra kvartalet fredagen den 13 juli klockan 08.30.

Rapporten presenteras av Rezidor's VD och koncernchef Kurt Ritter tillsammans med vice VD och finansdirektör Knut Kleiven vid en kombinerad webbsändning och telefonkonferens samma dag klockan 15.30.

För att följa webbsändingen, besök www.investor.rezidor.com.

För att delta i telefonkonferensen, vänligen slå:

Sverige: +46 (0)8 5051 3793
Sverige avgiftsfritt: 0200 883 440
Storbritannien: +44 (0)20 3450 9987
Storbritannien avgiftsfritt: 0800 279 5004
USA: +1 646 254 3365
USA avgiftsfritt: 1877 280 2296

PIN: 8113843

En inspelning av konferenssamtalet kommer att finnas tillgänglig på www.investor.rezidor.com en månad efter presentationen eller ring +44 (0)20 7111 1244  (Storbritannien) eller +1 347 366 9565 (USA) eller +46 (0)8 5051 3897 (Sverige) och uppge koden 8113843#.

Om Rezidor Hotel Group
Rezidor Hotel Group är ett de snabbast växande hotellföretagen i världen och ingår i Carlson Rezidor Hotel Group, en av världens tio största hotellkedjor. Rezidor har en portfölj som består av 430 hotell med över 94 000 rum i drift och under utveckling i 70 länder. Rezidor driver varumärkena Radisson Blu och Park Inn by Radisson i Europa, Mellanöstern och Afrika, samt Club Carlsons bonusprogram för stamgäster. Rezidor utvecklar och driver även det nya livsstilsvarumärket Hotel Missoni under ett världsspännande licensavtal med det legendariska italienska modehuset Missoni. I november 2006 noterades Rezidor på Stockholmsbörsen (REZT). Carlson, ett privatägt, globalt hotell- och reseföretag med huvudkontor i Minneapolis, USA, är den största aktieägaren.

Huvudkontoret för Rezidors bolagsledning ligger i Bryssel, Belgien. För mer information, besök: www.rezidor.com.

För mer information, kontakta:
Ebba Ankarcrona, Director Investor Relations, +32 2 702 9286, ebba.ankarcrona@carlsonrezidor.com
Christiane Reiter, Senior Director Corporate Communication, +32 2 702 9331, christiane.reiter@carlsonrezidor.com

Pressmeddelande PDF