Trifork erhverver fuldt ejerskab af Trifork Projects Copenhagen A/S

Meddelelse nr. 10/2012

Aarhus, den 5. juli 2012, 2012-07-05 14:01 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

Trifork A/S har i dag erhvervet de resterende 49% aktier i Trifork Projects Copenhagen A/S (TPC). Købesummen er aftalt til DKKm 5, hvoraf DKKm 0,5 betales i Trifork aktier og resten er kontant. Erhvervelsen ændrer ikke på de offentliggjorte forventninger. Der forventes således stadig en omsætning for 2012 på DKKm 230 og et EBITDA resultat på DKKm 36.

I 2008 erhvervede Trifork A/S 51% af aktierne i TPC med et mål at skabe et brohoved for Triforks udviklingsaktiviteter i København. I perioden frem til i dag er det lykkedes til fulde med en positiv udvikling i både omsætning og EBITDA-marginer. I tillæg er der opbygget tætte relationer til en lang række kunder ud fra devisen om gensidig respekt og tillid. Denne kultur harmonerer rigtig godt med Triforks filosofi omkring opbygning og pleje af kunderelationer og opbygning af stærke bånd til samarbejdspartnere.

”Ved en fuld integration med Trifork A/S opnår vi en bedre kapacitetsudnyttelse og samarbejdsflade med de øvrige forretningsmuligheder i Trifork-koncernen. Vi ser således frem til at kunne levere endnu flere gode løsninger til både eksisterende og nye kunder”, udtaler Steffen Bering Jensen, Adm. dir., TPC.

”Vi har helt fra start haft en godt samarbejde med TPC og vi er rigtig glade for nu at kunne integrere aktiviteterne fuldt ud i Trifork-gruppen”, udtaler Jørn Larsen, CEO, Trifork, og fortsætter ”opkøbet af den resterende del af aktierne understreger blot at den oprindelige beslutning om at et tæt partnerskab var det rigtige for begge parter – og vi ser mange muligheder i det nu styrkede fundament for udvidelsen af vores forretning i København”.

Om Trifork Projects Copenhagen (TPC)

TPC blev stiftet i 2008 med udgangspunkt i en samlet softwareudviklingsfunktion fra Nordija. Selskabet omsatte i 2011 for DKKm 14,4 med et samlet EBITDA på DKKm 2,7. Selskabet har i dag 12 medarbejdere og er placeret i København som aktiv leverandør på alle Triforks forretningsområder.

Om Trifork

Trifork er en innovativ softwarevirksomhed, der udvikler og leverer forretningskritiske IT-systemer til bl.a. den Finansielle sektor, Sundhed, Offentlig, Fremstilling og Telekom. Selskabet er organiseret i 3 forretningsområder: Mobile, Agile og Cloud, og de 180 medarbejdere er fordelt på 7 kontorer i Aarhus, København, London, Zürich, Krakow, Stockholm og San Francisco. Trifork A/S er børsnoteret på NASDAQ OMX Copenhagen med en markedsværdi ved udgangen af 2011 på DKKm256 / EURm 34.

Bestyrelsen, Trifork A/S

Trifork A/S