Børsmeddelelse nr. 16/2012 – Delårsrapport 1. januar – 30. juni 2012

Bestyrelsen har d.d. behandlet og godkendt delårsrapporten for 1. januar – 30. juni 2012, hvorfra følgende kan fremhæves:

• Periodens nettoresultat blev tDKK -1.981 (DKK -5,77 pr. aktie) mod tDKK -985 (DKK -1,45 pr. aktie) i 1. halvår 2011.

• Egenkapitalen udgjorde d. 30. juni 2012 DKK 24,2m mod DKK 55,0m ultimo 1. halvår 2011 (indre værdi DKK 70,44 mod DKK 81,23 ultimo 1. halvår 2011).

• Selskabet har i halvåret  ikke erhvervet egne aktier og beholdningen af egne aktier er derfor uændret og udgjorde d. 30. juni 2012 454.520 stk., svarende til 57% af aktiekapitalen.

• Bestyrelsen arbejder stadig på en mulig sammenlægning med DanDrit Biotech A/S jf. Børsmeddelelse nr. 14/2012, hvoraf fremgår at en jurisdisk fusion er forladt, men en alternativ model forfølges i form af en aktieombytning. Bestyrelsen forventer, at forhandlingerne omkring en sammenlægning kan færdiggøres i forlængelse af den ekstraordinære generalforsamling, der forventes afholdt i 3. kvartal 2012 i forbindelse med vedtagelse af aktieudstedelsen og med de forudsætninger der indgår heri, jf. samme Børsmeddelelse.

• Selskabet har tilbudt at tilbagekøbe aktier udstedt af selskabet til DKK 73,23 pr. aktie af nominelt DKK 10 svarende til den indre værdi opgjort den 31. maj 2012. Dette er den samme værdi, der vil blive anvendt til fastsættelsen af bytteforholdet mellem selskabets og DanDrit Biotech A/S’ aktier i den påtænkte aktieombytning. Selskabets beholdning af egne aktier vil stige i det omfang selskabets aktionærer accepterer tilbuddet om aktietilbagekøb

• Selskabets forventninger til 2012 er et negativt resultat i niveauet DKK 2-4m. Underskuddet er justeret for de yderligere omkostninger i forbindelse med de fortsatte drøftelser/ forhandlinger omkring en mulig sammenlægning med DanDrit Biotech A/S og derigennem tilføjelsen af en ny aktivitet. Som anført herover forfølges en alternativ løsningsmodel i stedet for en jurisdisk fusion og af samme årsag er de estimerede omkostninger forøget. Såfremt selskabet tilføres ny aktivitet, vil bestyrelsen fremkomme med nye resultatforventninger, der dog fortsat forventes at være et negativt resultat.

Delårsrapporten fremsendes vedlagt. Denne meddelelse indeholder i alt 6 sider inklusiv denne side og delårsrapporten. Eventuelle spørgsmål til meddelelsen kan rettes til selskabets bestyrelsesformand Jørgen Hansen på telefon 77 88 60 44.