Ixonos kohdentaa strategiaansa ja jatkaa toimintojen tehostamista

Helsinki, Suomi, 2012-07-25 08:00 CEST (GLOBE NEWSWIRE) -- Ixonos Oyj          Pörssitiedote          25.7.2012 klo 09:00

IXONOS KOHDENTAA STRATEGIAANSA JA JATKAA TOIMINTOJEN TEHOSTAMISTA

Ixonosin toimintaympäristössä vuonna 2011 käynnistyneet muutokset ovat kuluvan vuoden aikana vahvistuneet. Yhtiön merkittävimmän yksittäisen asiakkaan teknologiastrategian muutoksista johtuen Ixonosin toimittamien mobiiliohjelmistojen kehityspalveluiden kysyntä on ensimmäisen vuosipuoliskon aikana merkittävästi vähentynyt Suomessa.

Muutoksista johtuen Ixonos hakee jatkossa liiketoiminnan kasvua entistä kohdennetummin eurooppalaisesta ja pohjoisamerikkalaisesta asiakaskunnasta. Yhtiö tiivistää Connected Devices, Online Solutions ja User Experience Design –palvelualueiden ratkaisu- ja palvelutarjontaa erityisesti tietoliikenneteollisuuden, autoteollisuuden ja media-alan asiakaskunnan tarpeisiin.

Connected Devices –palvelualueen tarjooma koostuu mobiiliohjelmistojen kehityspalveluista, langattomien laitteiden alustaratkaisuista ja suunnittelupalveluista sekä autoteollisuuden mobiiliyhteysratkaisuista. Online Solutions –palvelualueella Ixonos keskittyy jatkossa median sekä muiden digitaalisten sisältöjen ja palveluiden pilvipohjaisiin jakelu- ja liiketoimintaratkaisuihin. User Experience Design –palvelualue innovoi, muotoilee ja toteuttaa asiakasyrityksen brändiä tukevia digitaalisten palveluiden ja mobiililaitteiden käyttökokemuksia ja käyttöliittymiä.

Osana strategian kohdentamista Ixonos käynnistää Connected Devices –palvelualueen Suomen henkilöstöään koskevat yhteistoimintaneuvottelut tuotannollisilla, taloudellisilla sekä toiminnan uudelleenjärjestelyistä johtuvilla syillä. Yhteistoimintaneuvotteluiden tavoitteena on sopeuttaa yhtiön kulurakennetta vastaamaan muuttuneeseen tilanteeseen yhtiön kilpailukyvyn turvaamiseksi.

Neuvotteluiden piiriin kuuluu Connected Devices –palvelualueen koko Suomen henkilöstö, joka on joko konsernin tai sen tytäryhtiöiden palveluksessa, sekä ulkomaan toimipisteissä työskenteleviä henkilöitä, joilla on työsuhde Suomen yhtiöissä tai niiden ulkomaisissa sivuliikkeissä. Vaikutusten arvioidaan koskevan yhteensä enintään 120 henkilöä.

Uudelleenorganisointiin ja toimintojen tehostamiseen tähtääviä toimenpiteitä ollaan toteuttamassa myös Virossa, Slovakiassa ja Aasiassa paikallista lainsäädäntöä ja toimintatapoja noudattaen.

Säästöillä Ixonos tavoittelee positiivista liikevoittoa (EBIT) kuluvan vuoden viimeisellä neljänneksellä.

IXONOS OYJ
Kari Happonen

Lisätietoja antaa:
Ixonos Oyj, Kari Happonen, toimitusjohtaja, puh. 0400 700 761, kari.happonen@ixonos.com

Jakelu: