Oy Lival Ab on ilmoittanut tekevänsä julkisen ostotarjouksen Nordic Aluminium Oyj:n osakkeista

Nordic Aluminium Oyj on tänään saanut tiedon, jonka mukaan Oy Lival Ab on päättänyt tehdä julkisen ostotarjouksen Nordic Aluminium Oyj:n (”Yhtiö”) osakkeista (”Ostotarjous”).

Oy Lival Ab on Nordic Aluminium Oyj:n hallituksen puheenjohtajan Stig Lival-Lindströmin kokonaan omistama yhtiö. Oy Lival Ab omistaa puolestaan 3 443 515 Yhtiön osaketta, joka muodostaa 71,19 prosenttia Yhtiön liikkeeseen laskemista osakkeista ja niiden tuottamista äänistä. Tämän lisäksi Stig Lival-Lindström omistaa 132 790 Yhtiön osaketta eli 2,75 prosenttia Yhtiön liikkeeseen laskemista osakkeista ja niiden tuottamista äänistä. Keskinäinen työeläkevakuutusyhtiö Varma, joka omistaa 6 prosenttia Yhtiön Osakkeista, on antanut Tarjouksentekijälle sitoumuksen Ostotarjouksen hyväksymisestä.

Ostotarjouksen mukainen käteisvastike on 30 euroa osakkeelta.

Oy Lival Ab:n julkaisemat Ostotarjouksen keskeiset ehdot ovat kokonaisuudessaan tämän pörssitiedotteen liitteenä.

Ostotarjouksen yksityiskohtaiset ehdot sisältyvät tarjousasiakirjaan, joka on saatavilla arviolta 20.8.2012.

Hallitus on asettanut valiokunnan Ostotarjouksen arvioimiseksi, johon kuuluvat hallituksen riippumattomat jäsenet Hans Jonasson ja Nina Ehrnrooth. Kyseisillä valiokunnan jäsenillä ei ole sidonnaisuuksia Ostotarjoukseen liittyen. Valiokunta suhtautuu alustavasti Ostotarjoukseen myönteisesti. Nordic Aluminium Oyj:n hallitus tulee arvopaperimarkkinalain mukaisesti julkistamaan lausunnon Ostotarjouksesta sen jälkeen, kun tarjousasiakirja on julkistettu.

Kirkkonummella 10.08.2012

NORDIC ALUMINIUM OYJ