Storaktionærmeddelelse

Meddelelse nr. 13/2012

Aarhus, den 29. august 2012, 2012-08-29 16:54 CEST (GLOBE NEWSWIRE) -- I henhold til værdipapirhandelslovens paragraf 29 meddeler Trifork hermed, at selskabet som annonceret i selskabsmeddelelse nr. 12/2012 har modtaget meddelelse om at Blackbird Holding ApS samt Kresten Krab Thorup Holding øget deres direkte ejerandel i Trifork A/S.

Blackbird Holding ApS og Kresten Krab Thorup Holding, der hver ejer 50% af selskabet Topleasing ApS, har erhvervet alle Trifork A/S aktier fra Topleasing ApS. Topleasing ApS optræder efterfølgende således ikke som storaktionær i Trifork A/S.

Før erhvervelsen var ejerandelen af aktier i Trifork som følger:

• Topleasing ApS: 25,11%
  • Blackbird Holding ApS: 19,39%
  • Kresten Krab Thorup Holding ApS: 9,46%

Efter gennemførelsen af handlen er de nye ejerandele af aktier i Trifork som følger:

• Blackbird Holding ApS: 31,95%
  • Kresten Krab Thorup Holding ApS: 22,02%

Om Trifork

Trifork blev etableret i 1996 og er børsnoteret på NASDAQ OMX Copenhagen. Virksomheden er en innovativ software udvikling virksomhed der fokuserer på forretningsområderne: Mobile, Agile og Cloud. Trifork udvikler og leverer forretningskritiske IT-systemer til flere sektorer som bl.a.: Finans, Sundhed, Offentlig, Fremstilling og Telekom. Der er 180 medarbejdere fordelt på 7 kontorer i Åarhus, København, London, Zürich, Krakow, Stockholm og San Francisco. Ved udgangen af 2011 havde Trifork en markedsværdi på DKKm 256 / EURm 34, med en omsætning på DKKm 175 / EURm 23.

Bestyrelsen, Trifork A/S

Trifork A/S