Delårsrapport – 2. kvartal 2012

Hørsholm, 2012-08-31 16:37 CEST (GLOBE NEWSWIRE) -- Resumé

Bestyrelsen i Deltaq a/s har i dag behandlet og godkendt selskabets delårsrapport for 2. kvartal 2012. Delårsrapporten er urevideret og har følgende hovedpunkter:

Koncern og Moderselskab

• Omsætningen i 2. kvartal 2012 blev 115,8 mio.kr. hvilket er en omsætningsfremgang på 3,3 mio. kr. i forhold til 2. kvartal 2011
  • På koncernniveau har Deltaq i 2. kvartal 2012 realiseret et driftsunderskud (EBITDA) af fortsættende aktiviteter på 5,8 mio. kr., et underskud før skat af fortsættende aktiviteter på 15,2 mio. kr. og et samlet underskud efter skat på 11,7 mio. kr.
  • Moderselskabet for Deltaq har i 2. kvartal 2012 realiseret et underskud før skat på 1,9 mio. kr.
  • Der er ikke foretaget værdireguleringer af porteføljeselskaberne i 2. kvartal 2012
  • Som meddelt i fondsbørsmeddelelse nr. 04-12 havde Spinning Jewelry et betydeligt udækket finansieringsbehov på tidspunktet for aflæggelsen af delårsrapporten for 1. kvartal. 2012. Deltaq har efterfølgende besluttet at tilføre Spinning Jewelry og Spinning Holding ApS et samlet kapitaltilskud på 25 mio. kr. i form af egenkapitalindskud og lån. Det er ledelsen i Spinning Jewelrys vurdering, at kapitaltilskuddet er tilstrækkeligt til at gennemføre de reviderede planer for 2012, såfremt budgetmålene opfyldes
  • Moderselskabets indre værdi udgør 100,1 kr. pr. aktie pr. 30. juni 2012

Porteføljeselskaber