Sveriges första 3D-animerade långfilm får distribution genom Forestlight Entertainmentbolag

Sveriges första stereoskopiskt 3D-animerade långfilm ”Beyond Beyond” får distribution med Forestlight Entertainments dotterbolag Noble Entertainment som äger rättigheterna för Sverige, Norge och Finland. Noble Entertainment är även samproducent till ”Beyond Beyond” som når biograferna under våren 2014.

• ”Beyond Beyond” är ett mycket intressant projekt, säger Peter Levin, VD Forestlight Entertainmnet. Det är Sveriges första 3D-animerade långfilm och vår roll som både samproducent och distributör visar på styrkan i vår affärsmodell.

”Beyond Beyond” är ett magiskt äventyr om en liten kanin som beger sig ut på en modig resa för att återförena sin familj. Filmen är regisserad av Esben Toft Jacobsen som debuterade med den hyllade animerade filmen ”The Great Bear”.

Filmen som är såld till TV4 i Sverige, TV2 i Danmark och C More Entertainment (tidigare Canal+) i de nordiska länderna produceras av CB Sverige AB och Copenhagen Bombay. Samproducenter är, förutom Noble Entertainment, Film i Väst AB med stöd från Svenska Filminstitutet, Danska Filminstitutet samt Nordisk Film & TV Fond.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
         Peter Levin, VD Forestlight Entertainment AB (publ)
         Tel. +46 (0) 8 660 43 30
         E-post: peter.levin@forestlight.se