Oy Lival Ab:n julkisen ostotarjouksen alustava tulos

Ei julkistettavaksi, jaettavaksi tai toimitettavaksi Australiassa, Etelä-Afrikassa, Japanissa, Kanadassa tai Yhdysvalloissa.

Aikaisemmin tiedotetulla tavalla Oy Lival Ab (”Lival”) teki vapaaehtoisen julkisen ostotarjouksen (”Ostotarjous”) kaikista Nordic Aluminium Oyj:n (“Nordic Aluminium”, ”Yhtiö”) osakkeista (“Osakkeet”), joka päättyi 14.9.2012 klo 16.00.

Yhtiö on tänään vastaanottanut Livalilta tiedotteen Ostotarjouksen alustavasta tuloksesta, jonka mukaan Lival tulee toteuttamaan Ostotarjouksen sen ehtojen mukaisesti.

Ostotarjouksen alustavan tuloksen mukaan Ostotarjouksessa tarjotut Osakkeet edustavat noin 20,13 prosenttia kaikista Osakkeista ja Osakkeiden tuottamista äänistä. Livalin hankkimien tai aiemmin omistamien Osakkeiden kanssa Ostotarjouksessa tarjotut Osakkeet edustavat noin 92,47 prosenttia kaikista Osakkeista ja niiden tuottamista äänistä.

Ostotarjouksen lopullinen tulos vahvistetaan ja julkistetaan 19.9.2012.

Livalin asiaa koskeva tiedote on kokonaisuudessaan tämän pörssitiedotteen liitteenä.

Kirkkonummella 17. syyskuuta 2012

Lisätietoja antaa: Joakim Berndtsson, toimitusjohtaja, puh. 020 7660 206

Jakelu: NASDAQ OMX Helsinki Oy, keskeiset tiedotusvälineet

LIITE: Oy Lival Ab:n tiedote 17.9.2012

LIITE

Nordic Aluminium Oyj:n osakkeista tehdyn julkisen ostotarjouksen alustava tulos

Tiedote 17.9.2012 klo 13.30.

Nordic Aluminium Oyj:n osakkeista tehdyn julkisen ostotarjouksen alustava tulos

Oy Lival Ab:n (”Lival” tai ”Tarjouksentekijä”) tekemä julkinen ostotarjous (”Ostotarjous”) kaikista Nordic Aluminium Oyj:n (“Nordic Aluminium” tai ”Yhtiö”) osakkeista (“Osakkeet”) päättyi 14.9.2012 klo 16.00.

Lival ei tule jatkamaan ostotarjousaikaa.

Ostotarjouksen lopullinen tulos vahvistetaan ja julkistetaan 19.9.2012.

Lival tulee toteuttamaan Ostotarjouksen sen ehtojen mukaisesti.

Ostotarjous toteutetaan kaikkien niiden Yhtiön osakkeenomistajien osalta, jotka ovat pätevästi hyväksyneet Ostotarjouksen ja jotka eivät ole pätevästi peruuttaneet hyväksyntäänsä,

arviolta 20.9.2012 ja kaupat selvitetään arviolta 25.9.2012.

Oy Lival Ab,

Stig Lival-Lindström, toimitusjohtaja

Ostotarjousta ei tehdä eikä Osakkeita hyväksytä hankittavaksi keneltäkään henkilöltä tai kenenkään henkilön puolesta missään sellaisessa maassa, jossa Ostotarjouksen tekeminen tai sen hyväksyminen olisi tällaisen maan arvopaperi- tai muiden lakien tai määräysten vastaista tai edellyttäisi minkään muun kuin tässä Tarjousasiakirjassa nimenomaisesti mainitun viranomaisen rekisteröintiä tai hyväksyntää. Ostotarjousta ei tehdä suoraan tai välillisesti Australiassa, Etelä-Afrikassa, Japanissa, Kanadassa, tai Yhdysvalloissa eikä näihin maihin, eikä tätä Tarjousasiakirjaa ja siihen liittyviä asiakirjoja tule lähettää Australiaan, Etelä-Afrikkaan, Japaniin, Kanadaan tai Yhdysvaltoihin.

Kirkkonummella 17.09.2012

NORDIC ALUMINIUM OYJ