Pressemeddelelse nr. 2 - 18. september 2012

Positiv udvikling i Berlin IV A/S

- udsigt til yderligere vækst i resultatet på 60-100% i 2012/13!

Efter en periode med stabil fremgang opnåede Berlin IV A/S i sidste finansår en vækst i omsætningen på 4,6% og et overskud før dagsværdiregulering og skat på EUR 1,5 mio. (mod et overskud på EUR 0,9 mio. året før). Selskabet forventer en yderligere acceleration af udviklingen til et overskud på EUR 2,4-3,0 mio. i indeværende finansår.

Berlin IV A/S fokuserer på løbende at udnytte potentialet i den eksisterende ejendomsportefølje og effektivisere driften mest muligt.

Selskabet er velkonsolideret med en egenkapital på EUR 60,5 mio. og likvider i størrelsesordnen EUR 4,4 mio.

”Evnen til at effektivisere og styre stramt, har skabt det fornødne fundament for en balanceret drift og med årets resultat har vi taget et stort skridt på vejen mod en positiv pengestrøm i selskabet,” siger selskabets administrerende direktør Søren Krarup.

Berlin IV A/S har i årets løb endvidere refinansieret lån for EUR 24,2 mio., således at selskabets lån alle løber frem til 2016/2017.

”Vi har nu gennem en længere periode gået målrettet efter at forbedre driften samtidig med, at vi har prioriteret vores investeringer i retning af de højeste afkast. Netop viljen til at investere i kombination med den meget stærke udvikling vi ser i Berlin gør, at vi også fremadrettet forventer en positiv udvikling i selskabet,” siger Søren Krarup.

Yderligere oplysninger:

Adm. direktør Søren Krarup, tlf. + 45 60 19 64 33

Bestyrelsesformand Erik Stannow, tlf. + 44 77 17 89 81 04

Berlin IV A/S ejer og driver en portefølje bestående af 136 udlejningsejendomme med i alt 2.779 bolig og erhvervslejemål beliggende i Berlin. Strategien er at optimere driften og udnytte potentialet i ejendommene med henblik på at forbedre porteføljens værdi og selskabets resultat. Selskabets B-aktier har siden 2007 været noteret på NASDAQ OMX København. www.berlin4.dk

Pressemeddelelse nr. 2.pdf