DIGIA UUDELLEENJÄRJESTELEE QT-LIIKETOIMINTAANSA JA MOBIILIALUEEN SOPIMUSTUOTEKEHITYSTOIMINTOJAAN

Helsinki, 2012-09-18 13:00 CEST (GLOBE NEWSWIRE) -- DIGIA OYJ PÖRSSITIEDOTE 18.9.2012, klo 14.00

Digia hankki elokuussa allekirjoitetulla liiketoimintakaupalla koko Qt-ohjelmistoteknologian ja liiketoiminnan. Qt on johtava alustariippumaton ohjelmistokehitysympäristö.

Tänään voimaan tulleen kaupan myötä Digialle on siirtynyt 89 Qt-alueen työntekijää Saksassa, Norjassa ja Suomessa. Kaupan seurauksena Digialla on tarve arvioida ja järjestellä Qt-liiketoimintaansa kokonaisuutena uudelleen. Osana kokonaisarviointia yhtiö tarkastelee myös mobiilialueen sopimustuotekehitystoimintaansa ja sitä koskevan osaamisen hyödyntämistä Qt- ja muissa liiketoiminnoissaan.

Edellä mainituista syistä Digia käynnistää Suomessa YT-neuvottelut. YT-neuvottelujen piirissä ovat yhtiön Qt-liiketoimintaa ja mobiilialueen sopimustuotekehitystä palveleva henkilöstö yhtiön Helsingin, Tampereen, Jyväskylän ja Oulun toimipisteissä. Yhteensä neuvottelut koskevat 88 yhtiön työntekijää. Neuvottelun piirissä eivät ole Qt-kaupan myötä Digialle siirtyneet henkilöt. Neuvottelut voivat johtaa irtisanomisiin, osa-aikaistamisiin tai lomautuksiin.

Yhtiön palveluksessa oli elokuun lopussa 971 henkilöä. Lukuun ei sisälly Qt-liiketoimintakaupan myötä siirtynyt henkilöstö. Yhtiö on siirtänyt ja pyrkii edelleen siirtämään Qt-liiketoiminnan ja mobiilialueen sopimustuotekehityksen uudelleenjärjestelyn myötä vapautuvia Qt- ja mobiiliosaajia yhtiön muille liiketoiminta-alueille.

Digia Oyj

Toimitusjohtaja Juha Varelius