Berlin III A/S - Hovedpunkter for perioden 1. juli 2011 - 30. juni 2012 samt årsrapport for perioden.

Nasdaq OMX Copenhagen A/S

Fondsbørsmeddelelse
                                                                                                      nr. 109 / 2012
                                                                                                      Birkerød, 21. september 2012
                                                                                                      CVR. nr. 29 24 64 91
                                                                                                      www.berlin3.dk

Hovedpunkter i årsrapport for Berlin III A/S for regnskabsåret 1. juli 2011 – 30. juni 2012
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bestyrelsen i Berlin III A/S har i dag behandlet og godkendt årsrapporten for året den 1. juli 2011 – 30. juni 2012.
  •   Selskabet har i regnskabsåret afstået hele sin ejendomsportefølje, og provenuet fra salget er anvendt til tilbagekøb af aktier fra de af selskabets aktionærer, der har ønsket dette. Selskabet fortsætter som ejendomsinvesteringsselskab med en egenkapital på ca. EUR 10 mio. svarende til ca. DKK 72 mio.
  •   Resultat før dagsværdiregulering og skat udgør TEUR 1.471 mod TEUR 2.674 sidste år.
  •   Resultat for året udgør TEUR 661 mod TEUR -3.959 i 2010/11.
  •   Fondsbørsens afgørelse af selskabets anmodning om afnotering er påklaget til Finanstilsynet.

Forventninger til regnskabsåret 2012/2013:
Som følge af afståelse af hele ejendomsporteføljen og påbegyndelse af nye investeringer under en ny strategi forventes der ikke at tilfalde Selskabet væsentlige indtægter på det korte sigt ud over forrentning af den likvide kapital. Der forventes således et resultat for regnskabsåret 2012/2013 i intervallet EUR -1 – 1 mio.

Hellerup, september 2012
Henrik Frisch, formand

Kontaktperson:
Eventuelle henvendelser vedrørende fondsbørsmeddelelsen rettes til selskabets formand Henrik Frisch på telefon + 45 20 10 60 11 eller selskabets administrerende direktør Kaj Larsen på telefon +45 20 91 43 64.

109 Berlin III aarsregnskab 2011 2012 hovedpunkter.pdf Berlin III aarsregnskab 2011 2012.pdf