FLSmidth skal levere fødesystem til aluminiumssmelteværk

Selskabsmeddelelse til Finanstilsynet nr. 35-2012, 27. september 2012

FLSmidth har vundet en kontrakt til en værdi af cirka DKK 280 mio. fra det venezuelanske statsejede firma, CVG ALCASA, på ingeniørarbejde, leverance og montage af et fødesystem til elektrolysecellerne i firmaets aluminiumssmelteværk som er beliggende cirka 500 km sydøst for Venezuelas hovedstad, Caracas.

Leverancen omfatter et selvregulerende, kontinuerligt arbejdende automatiseret system til styring af aluminatilførsel til aluminium elektrolysecellerne med en kapacitet på 22 tons i timen for hver af de to produktionslinier. De to linier rummer i alt 400 elektrolyseceller. Fødesystemet er helt lukket og afgiver derfor intet støv. Systemet er automatiseret, hvilket giver driftsbesparelser samtidig med at det optimerer driften.

Projektet indgår i en moderniseringsplan til USD 400 mio. som har til formål at indføre den nyeste teknik på CVG ALCASA's anlæg.

"FLSmidth opnåede tidligere i år en ordre i Abu Dhabi på den samme type fødesystem som det der nu skal leveres til ALCASA. Den seneste ordre styrker således FLSmidths position i den globale aluminiumsindustri," udtaler adm. koncerndirektør Jørgen Huno Rasmussen.

Ordren vil bidrage positivt til FLSmidths indtjening indtil medio 2015.

-------------------------------------

Henvendelser om denne meddelelse kan rettes til adm. koncerndirektør Jørgen Huno Rasmussen, FLSmidth & Co. A/S på tlf. +45 36 18 18 00.

For yderligere oplysninger om FLSmidth henvises til www.flsmidth.com.

Pernille Friis Andersen
Corporate Communications & Investor Relations