Trifork indtræder i ejerkredsen hos IT Minds ApS

Meddelelse nr. 15/2012

Aarhus, den 28. september 2012, 2012-09-28 09:00 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

Trifork har erhvervet en 5% ejerandel af IT-konsulenthuset IT Minds ApS.  Ejerandelen er erhvervet ved et kontant indskud som en kapitalforhøjelse fra Trifork  på DKKm 0,1 i selskabet. Ud over dette forpligter Trifork sig til at hjælpe med den internationale udvikling af selskabet.

IT Minds har gennemgået stor vækst på det danske marked og har nu 54 studerende tilknyttet som medarbejdere svarende til ca. 21 FTE. For nylig er der etableret en afdeling i København og nu retter det unge it-konsulenthus blikket mod udlandet.

For at styrke den internationale udvikling og for at skabe en mulig videre karrierevej for medarbejderne i selskabet indgås et tæt samarbejde med Trifork, hvor Trifork samtidigt bliver medejer af selskabet.

"IT Minds har med sit fokus på de helt unge talenter i it-branchen et spændende koncept, som der har vist sig at være en stor efterspørgsel på i markedet. De har haft stor vækst siden opstarten, og har formået at tiltrække særdeles dygtige unge friske medarbejdere, som har talent og passion for nye teknologier. Trifork ser et stort potentiale i samarbejde med IT Minds - både i Danmark, men også i andre lande hvor vi opererer. Vi ser frem til at kunne bidrage til den videre udvikling af forretningen og til at give de bedste af de unge talenter en mulighed for en videre karriere i Trifork, når de har afsluttet deres studier. Det er til stor inspiration at se den unge ledelse i IT Minds arbejde.", udtaler Jørn Larsen, CEO, Trifork.

Indholdet af denne meddelelse får ingen indflydelse på de tidligere udmeldte forventninger for Trifork i 2012. Trifork forventer for 2012 således fortsat en samlet omsætning på DKKm 230 og et EBITDA-resultat på DKKm 36.

Om Trifork

Trifork blev etableret i 1996 og er børsnoteret på NASDAQ OMX Copenhagen. Virksomheden er en innovativ software udvikling virksomhed der fokuserer på forretningsområderne: Mobile, Agile og Cloud. Trifork udvikler og leverer forretningskritiske IT-systemer til flere sektorer som bl.a.: Finans, Sundhed, Offentlig, Fremstilling og Telekom. Der er 180 medarbejdere fordelt på 8 kontorer i Åarhus, København, London, Zürich, Amsterdam, Krakow, Stockholm og San Francisco. Ved udgangen af 2011 havde Trifork en markedsværdi på DKKm 256 / EURm 34, med en omsætning på DKKm 175 / EURm 23.

Om IT Minds

IT Minds er et ungt IT-konsulenthus bestående af unge talenter fra Universiteterne og Ingeniørhøjskolerne i Danmark. IT Minds medarbejdersammensætning betyder, at virksomheden kan tage sig af de opgaver, som er for små til de store IT konsulenthuse, hvorfor IT Minds fungerer som et supplement til de eksisterende udbydere på markedet. IT Minds arbejder allerede for flere af Danmarks største virksomheder, herunder G4S, KMD A/S, Blue Water Shipping A/S samt en række kommuner og offentlige institutioner.

Bestyrelsen, Trifork A/S

Trifork A/S