Trifork erhverver andel i www.grabsteinfinder.de

Meddelelse nr. 16/2012

Aarhus, den 8. oktober 2012, 2012-10-08 09:00 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

Trifork har erhvervet en ejerandel på 15% af online-platformen Grabsteinfinder.dk. Ejerskabet er opnået på baggrund af anvendelsen af 1.000 udviklingstimer fra Trifork. Ud over dette vil Trifork  involvere sig i den fremtidige udvikling af selskabets ydelser.

Grabsteinfinder.de har etableret sig på det tyske marked for salg af gravsten og har fået etableret et stærkt netværk af stenhuggere og leverandører af gravsten i hele Tyskland. Online-platformen er for nylig blevet sat i produktion under www.grabsteinfinder.de.

”Grabsteinfinder.de har med et fokus på en innovativ distributionsmodel muligheden for at gøre en forskel på det tyske marked for salg af gravsten. Siden lanceringen af platformen har vi oplevet en væsentlig vækst og det er lykkes os at tiltrække leverandører og stenhuggere fra hele Tyskland”, udtaler Attila Schunke, en af stifterne af selskabet.

Trifork er stolt over at være teknologipartner for Grabsteinfinder.de. Disse unge mennesker har med deres energi og entusiasme overbevist os om, at de havde en god ide. En ide der kunne realiseres med deres innovative tanker og Triforks it-know-how og ekspertise i at etablere og drifte avancerede online-løsninger. Platformen vi nu har udviklet skal ses som et udgangspunkt med mulighed for yderligere leverancer af en række andre on-line services.” , udtaler Jørn Larsen, CEO, Trifork.

Jørn Larsen fortsætter: ”Erhvervelsen af ejerandelen er i tråd med Triforks strategi om at skabe tætte partnerskaber med vores kunder. Som medejer af Grabsteinfinder.de tror vi på, at Trifork vil blive ved med at være teknologileverandør til den videre udvikling af selskabet.

Indholdet af denne meddelelse får ingen indflydelse på de tidligere udmeldte forventninger for Trifork i 2012. Trifork forventer for 2012 således fortsat en samlet omsætning på DKKm 230 og et EBITDA-resultat på DKKm 36.

Om Trifork

Trifork blev etableret i 1996 og er børsnoteret på NASDAQ OMX Copenhagen. Virksomheden er en innovativ software udvikling virksomhed der fokuserer på forretningsområderne: Mobile, Agile og Cloud. Trifork udvikler og leverer forretningskritiske IT-systemer til flere sektorer som bl.a.: Finans, Sundhed, Offentlig, Fremstilling og Telekom. Der er 180 medarbejdere fordelt på 8 kontorer i Åarhus, København, London, Zürich, Amsterdam, Krakow, Stockholm og San Francisco. Ved udgangen af 2011 havde Trifork en markedsværdi på DKKm 256 / EURm 34, med en omsætning på DKKm 175 / EURm 23.

Om Grabsteinfinder.de

Grabsteinfinder.de er en ny online platform der faciliterer salg og levering af gravsten i Tyskland. Ved hjælp af et stort netværk af stenhuggere og leverandører kan Grabsteinfinder.de på fordelagtige vilkår levere individuelt tilpassede gravsten til kunderne. Grabsteinfinder.de har lokaliteter i Frankfurt og Diez, Tyskland.

Bestyrelsen, Trifork A/S

Trifork A/S