Børsmeddelelse nr. 26/2012 – Delårsrapport 1. januar – 30. september 2012

Bestyrelsen har d.d. behandlet og godkendt delårsrapporten for 1. januar – 30. september 2012, hvorfra følgende kan fremhæves:

• Periodens nettoresultat blev tDKK -14.219 (DKK -73,6 pr. aktie) mod tDKK -7.072 (DKK -10,43 pr. aktie) i samme periode 2011.

• Egenkapitalen udgjorde d. 30. september 2012 DKK 1,0m mod DKK 49,0m ultimo 3. kvartal 2011 (indre værdi DKK 4,93 mod DKK 72,2 for samme periode 2011).

• Selskabet har i kvartalet givet tilbud om tilbagekøb af aktier fra selskabets aktionærer med baggrund i den forventede sammenlægning med DanDrit Biotech A/S. Jf. Børsmeddelelse nr.17/2012 så erhvervede selskabet 149.908 DKTI A/S aktier og beholdningen af egne aktier er derfor ændret og udgjorde d. 30. september 2012  604.418 stk., svarende til 75.8% af aktiekapitalen.

• Bestyrelsen har sammen med DanDrit Biotech A/S arbejdet på en aftale vedrørende den nævnte aktieombytning og DanDrit Biotech A/S har meddelt DKTI A/S, at aftalen omkring denne aktieombytning er fremsendt til aktionærerne for DanDrit Biotech A/S. DKTI A/S’s bestyrelse forventer derfor snarest, at kunne offentliggøre det procentvise tilsagn om aktieombytningen fra aktionærerne i DanDrit Biotech A/S. Bestyrelsen forventer derfor, at første del af denne aktieombytning kan gennemføres i løbet af 4. kvartal 2012 eller 1. kvartal 2013. Uanset sammenlægningen med DanDrit Biotech A/S måtte blive gennemført, vil udviklingen af det sammenlagte selskab være helt afhængig af, at det lykkes at rejse ny kapital, der kan finansiere udviklingen af DanDrit Biotech A/S’ teknologi.

• Selskabets forventninger til 2012 er et negativt resultat i niveauet DKK -15m. Underskuddet er justeret i forbindelse med yderligere omkostninger i forbindelse med de fortsatte drøftelser/ forhandlinger omkring en mulig sammenlægning med DanDrit Biotech A/S og derigennem tilføjelsen af en ny aktivitet. Endvidere er den regnskabsmæssige værdi af lån til DanDrit Biotech A/S nedskrevet til 0 jf. Børsmeddelelse nr.24/2012.

Såfremt selskabet tilføres ny aktivitet, vil bestyrelsen fremkomme med nye resultatforventninger, der dog fortsat forventes at være et negativt resultat.

Delårsrapporten fremsendes vedlagt. Denne meddelelse indeholder i alt 5 sider inklusiv denne side og delårsrapporten. Eventuelle spørgsmål til meddelelsen kan rettes til selskabets bestyrelsesformand Jørgen Hansen på telefon 77 88 60 44.

DKTI 16 10 2012 .pdf