Aqualife optager lån

First North meddelelse nr. 36/2012
24. oktober 2012

Finansiering af Aqualifes aktiviteter

Resumé: Aqualife optager lån fra storaktionær

Aqualifes bestyrelse har gennem nogle måneder arbejdet på at tilvejebringe finansiering, så selskabet kan fortsætte sine aktiviteter. Det har været en vanskelig proces, men det er nu lykkedes at få tilført finansiering således, at selskabet kan finansiere driften frem til 1. november 2012 og gennemføre aktiviteter i perioden for at tilvejebringe kapital til perioden efter 1. november 2012.

Optagelse af lån

Selskabet har modtaget kontant lån på i alt  USD 40.000 fra storaktionæren United Food Technologies International S.A.L., Beirut, Libanon, på vilkår, der afspejler risikoen:

• Lånet skal tilbagebetales med tillæg af rente, senest den 1. november 2012.
  • Såfremt Aqualife inden da får tilført kapital i form af låne- eller egenkapital for minimum DKK 9 mio., forfalder lånebeløbet med tillæg af rente til øjeblikkelig betaling.
  • Dersom Aqualife afhænder i det væsentlige alle sine forretningsmæssige aktiver, forfalder lånet til øjeblikkelig betaling med tillæg af 100 %.

Gennemførelse af større kapitalrejsning

Bestyrelsen ligger i igangværende forhandlinger med storaktionær om at gennemføre en større kapitalrejsning inden 1. november 2012, forventeligt på minimum DKK 9 mio. Bestyrelsen finder, at en sådan kapitalrejsning kan gennemføres inden 1. november, hvorfor bestyrelsen har fundet det nødvendigt at optage lån til primær driftsfinansiering indtil omtalte kapitalrejsning.

Kontakt:    Jens Wittrup Willumsen, bestyrelsesformand, tlf. +45 23 47 56 40

www.aqualife.nu

Selskabets Certified Advisor er Dahl-Sørensen & Partners A/S, Jesper Gøthgen, tlf. +45 33 64 92 03

Aqualife_meddelelse_36_2012_Laanefinansiering.pdf