Delårsmeddelelse, 3. kvartal, 2012

First North meddelelse nr. 38/2012
31. Oktober 2012

Resumé: Aqualife har haft et 3. kvartal præget af fortsat stram likviditet med deraf følgende begrænsninger i aktivitetsniveauet. Aqualife fik i september måned et lån på i alt USD 40.000,00 fra stor aktionæren UFTI til finansiering af lønninger, indtil en større kapitaltilførsel kunne forberedes og gennemføres. Disse aktiviteter er forsinkede. Der er i 3. kvartal sket ændringer i ledelsens sammensætning.

Hovedpunkter

Generelt

• Aktivitetsniveauet i Aqualife-gruppen har i hele 3. kvartal været meget hæmmet af gruppens anstrengte likviditet

Logistik-aktiviteter

• Der har i 3. kvartal ikke været gennemført fragter af nogen art. Efter medio maj har fragterne måttet sættes i bero primært på grund af tekniske forhold på modtagefaciliteten. Aktivitetsniveauet har dermed været lavere end forventet.

Teknik-aktiviteter

• De drift teknikske aktiviteter blev i 3. kvartal indstillet grundet likviditetsproblemer

Økonomisk udvikling i 3. kvartal

• Aqualife A/S udarbejder ikke koncernregnskab. Med mindre andet fremgår af sammenhængen, vedrører de finansielle og økonomiske oplysninger i denne rapport moderselskabet Aqualife A/S.
  • Aqualife-gruppens konsoliderede omsætning i de 3 kvartaler af 2012 var beskeden (DKK 1,9 mio.).
  • I oktober 2012 fik Aqualife et kontant lån på i alt USD 40.000 fra en stor aktionær til finansiering af driften i en kortere periode indtil igangværende aktiviteter til tilførsel af kapital kunne afsluttes. Dette samt tidligere låns tilbagebetalingsfrist fra storaktionærer søges af bestyrelsen forlænget med tilbagebetaling senest 31. December 2012.
  • Aqualife har, som tidligere meddelt, de seneste måneder haft kontakt med flere investorgrupper. Disse investorer har imidlertid ønsket at udskyde en beslutning om investering i Aqualife. Bestyrelsen er pt. i forhandling med en mindre kreds af betydende aktionærer og kunder om, at selskabet fra dem kan få tilført den nødvendige likviditet frem til udgangen af december 2012
  • Aqualife A/S’ egenkapital pr. 30. september er på TDKK -8 sammenholdt med en aktiekapital på nominelt DKK 24,4 mio. Bestyrelsens aktiviteter til kapitalrejsning er rettet mod at styrke kapitalgrundlaget til et tilfredsstillende niveau.
  • Gennem 3. kvartal er gruppens likvide beholdninger faldet fra DKK 1,1 mio. pr. 30 juni  til DKK 0 pr. 30. september - efter optagelse af lån på USD 40.000.
  • Aqualife har drøftelser med sin tidligere bankforbindelse om en udskydelse af betalingsfristen for forfalden gæld.

Kontakt:       Jens Willumsen, bestyrelsesformand, tlf. +45 23 47 56 40.

www.aqualife.nu

Selskabets Certified Advisor er Dahl-Sørensen & Partners A/S, Jesper Gøthgen +45 33 64 92 03

Aqualife_meddelelse_38_2012_3_ kvartal.pdf