FLSmidth skal levere udstyr til kobbermine i Kasakhstan

Selskabsmeddelelse til Finanstilsynet nr. 36-2012, 8. november 2012

FLSmidth har vundet en kontrakt til en værdi af cirka DKK 369 mio. fra det kasakhstanske selskab, Kazakhmys PLC, på levering af anlægskonstruktion og al procesteknologien til et kobberprocesanlæg, der skal opføres ved selskabets Bozshakol-kobbermine i Kasakhstan, 220 km nord for hovedstaden Astana.

Ordren indbefatter det tekniske grundlag og detaljeret ingeniørarbejde til anlægget samt leverance af knusere, møller, flotationsceller, opkoncentreringstanke, filtre, cykloner, pumper, sekundærmøller, transportører og fødeapparater baseret på FLSmidth-teknologi. FLSmidth skal endvidere assistere Kazakhmys med indkøb af hjælpeudstyr og byggematerialer til anlægget samt bistå med montageovervågning og opstarts- og indkøringsassistance.

Kobberprocessanlægget får en kapacitet på 5 millioner tons malm om året.

"Placeringen af denne ordre hos FLSmidth skyldes vores One Source-koncept der sikrer en hurtigere opstart, effektiv drift og reduceret miljømæssig påvirkning. FLSmidth har tidligere leveret udstyr til Kazakhmys PLC, der som verdens elvtestørste kobberproducent er en yderst veletableret spiller i kobberindustrien," udtaler adm. koncerndirektør Jørgen Huno Rasmussen.

Ordren vil bidrage til FLSmidths indtjening indtil udgangen af 2014.

-------------------------------------

Henvendelser om denne meddelelse kan rettes til adm. koncerndirektør Jørgen Huno Rasmussen, FLSmidth & Co. A/S på tlf. +45 36 18 18 00.

For yderligere oplysninger om FLSmidth henvises til www.flsmidth.com.

Pernille Friis Andersen
Corporate Communications & Investor Relations