Betting Promotion: Tidpunkt för listbyte till First North

Betting Promotion Sweden AB (publ) har sedan tidigare offentliggjort bolagets planer på listbyte från NGM Equity till Nasdaq OMX First North Sweden samt information om bolagets ansökan om avnotering från NGM Equity. NGM har nu behandlat Betting Promotions ansökan om avnotering och har beslutat att avnotera bolagets aktier från NGM Equity efter handelsdagens slut den 30 november 2012. Första dag för handel på Nasdaq OMX First North Sweden är beräknad att bli måndagen den 3 december 2012.

Motiv för listbyte

Som Betting Promotion tidigare har kommunicerat pågår en process avseende ett listbyte från den reglerade marknaden NGM Equity till Nasdaq OMX First North Sweden, som är en MTF (Multilateral Trading Facility). Kraven och regleringen är mindre på en MTF än på en reglerad marknad och med beaktning på Betting Promotions nuvarande storlek och verksamhet gör styrelsen bedömningen att Nasdaq OMX First North Sweden erbjuder en för bolaget ändamålsenlig nivå i detta sammanhang. Därmed bedöms Betting Promotion kunna optimera sina resurser med ökat fokus på verksamheten för att främja en positiv utveckling för såväl Betting Promotion som bolagets aktieägare.

Certified Advisor utsedd

Betting Promotion har utsett Sedermera Fondkommission AB till Certified Advisor och rådgivare i listningsprocessen.

Konsekvens av beslut om avnotering

Med anledning av den förestående avnoteringen från NGM Equity och listbytet till Nadaq OMX First North Sweden placerades aktierna på observationsavdelningen för NGM Equity från och med den 7 november 2012.

Malmö 8 november 2012

För ytterligare information kontakta:

Greg Dingizian

Styrelseordförande i Betting Promotion Sweden AB (publ)

Tel +46 40 10 53 50

Tidpunkt_för_listbyte_till_First_North_c362b[1].pdf