ESA HARJU NIMITETTY IXONOS OYJ:N TOIMITUSJOHTAJAKSI

Helsinki, Suomi, 2012-11-14 08:00 CET (GLOBE NEWSWIRE) --

Ixonos Oyj                                               Pörssitiedote                                        14.11.2012 klo 9:00

ESA HARJU NIMITETTY IXONOS OYJ:N TOIMITUSJOHTAJAKSI

Ixonosin hallitus on nimittänyt DI Esa Harjun (45) Ixonos Oyj:n uudeksi toimitusjohtajaksi. Harju siirtyy tehtäväänsä Nokia Siemens Networksin Suomen maajohtajan ja Nordic & Baltic -aluejohtajan paikalta.

Esa Harjulla on yli 20 vuoden kokemus pääosin kansainvälisestä yritysjohdosta sekä myynnin ja markkinoinnin johtamisesta. Harju on toiminut useissa johtajatehtävissä ympäri maailmaa Nokialla ja NSN Oy:llä, mukaan lukien aluejohtajan tehtävät, suorat myynnin johdon tehtävät sekä useat markkinoinnin ja liiketoiminnan johdon tehtävät. Harju on vastannut useissa tehtävissään myös media- ja sijoittajasuhteista sekä analyytikkosuhteista.

Harjun kansainvälisiin tehtäviin on kuulunut mm. johtotehtävät sijaintipaikkanaan Iso Britannia, Malesia, Italia ja Kiina. Harju on myös vastannut NSN Core Networksin maailmanlaajuisesta myynnistä ja Nokia Networksin globaalista markkinoinnista.

Harju aloittaa uudessa tehtävässään 10.2.2013 mennessä.

Ixonos Oyj:n hallituksen puheenjohtaja Pertti Ervi kommentoi nimitystä: ”Olemme erittäin tyytyväisiä löydettyämme Harjun tasoisen kansainvälisen osaajan Ixonosin uudeksi toimitusjohtajaksi. Harjussa yhdistyvät hallituksemme määrittelemät osaamisalueet erinomaiseen johtajaprofiiliin. Uskomme, että Harjulla tulee olemaan merkittävä rooli Ixonosin kansainvälisen toiminnan kasvattamisessa ja yhtiön koko henkilöstön mukaan ottamisessa yhtiön uuteen kehitysvaiheeseen. ”

Esa Harju: ”Olen erittäin iloinen valinnastani ja odotan innolla tehtävieni alkamista. Ixonos on maailmanluokan osaaja omalla toiminta-alueellaan ja uudistuneen strategian myötä yhtiö on hyödyntämässä laaja-alaista ydinosaamistaan useilla markkina-alueilla. Uskon, että aikaisempi kokemukseni täydentää hyvin Ixonosin omaa osaamista ja tehostaa strategian eteenpäin viemistä.”

IXONOS OYJ

Lisätietoja antaa: