Tiltale mod Trifork for kursmanipulation foretaget af ebh bank i december 2007 i forbindelse med market maker-aftale

Meddelelse nr. 20/2012

Aarhus, den 5. juli 2012, 2012-11-14 19:30 CET (GLOBE NEWSWIRE) --

Nærværende fondsbørsmeddelelse ligger i forlængelse af den fondsbørsmeddelelse, som Trifork udsendte den 2. marts 2012 (nr. 2/2012).

Statsadvokaten for Særlig Økonomisk Kriminalitet har i dag tiltalt Trifork A/S og Triforks administrerende direktør for overtrædelse af Værdipapirhandelslovens bestemmelser om kursmanipulation. Selskabet er tiltalt for kursmanipulation af særlig grov beskaffenhed, jf. værdipapirhandelslovens §39, stk. 1, jf. §38, stk. 1, nr. 2 og 4, §94, stk. 1, 2. pkt. jf. §93, stk. 6, jf. §94, stk. 2. Administrerende direktør i selskabet Jørn Larsen er tiltalt for kursmanipulation af særlig grov beskaffenhed, jf. værdipapirhandelslovens §39, stk. 1, jf. §38, stk. 1, nr. 2 og 4, jf. §94, stk. 1,2. pkt.

Tiltalen vedrører handel i selskabets aktie i forbindelse med market maker-aftale bestilt af Trifork A/S hos den i dag opløste ebh bank A/S i perioden 21. december 2007 frem til den 28. december 2007, kort tid efter selskabets børsintroduktion den 20. december 2007.

Trifork vil under sagen påstå frifindelse og Triforks bestyrelse mener ikke, at der er grundlag for den rejste tiltale mod selskabet.

Om Trifork

Trifork blev etableret i 1996 og er børsnoteret på NASDAQ OMX Copenhagen. Virksomheden er en innovativ software udvikling virksomhed der fokuserer på forretningsområderne: Mobile, Agile og Cloud. Trifork udvikler og leverer forretningskritiske IT-systemer til flere sektorer som bl.a.: Finans, Sundhed, Offentlig, Fremstilling og Telekom. Der er 180 medarbejdere fordelt på 8 kontorer i Åarhus, København, London, Zürich, Amsterdam, Krakow, Stockholm og San Francisco. Ved udgangen af 2011 havde Trifork en markedsværdi på DKKm 256 / EURm 34, med en omsætning på DKKm 175 / EURm 23.

Bestyrelsen, Trifork A/S

Trifork A/S