Henrik Kvick AB utökar sitt ägande

Henrik Kvick, styrelseordförande i NetJobs Group AB (publ) har genom sitt ägarbolag Henrik Kvick AB förvärvat sammanlagt 2 725 000 aktier i NetJobs Group AB. Henrik Kvick ABs totala aktieinnehav uppgår efter köpet till 14 317 995 aktier motsvarande ca 71,6 % av röste- och kapitalandelen i bolaget.

Styrelsen i NetJobs Group AB har beslutat att Henrik Kvick från 1 januari 2013 övergår till arbetande ordförande motsvarande en arbetsinsats om 50 procent av en heltidsanställning. Som arbetande
styrelseordförande kommer Henrik Kvick att huvudsakligen fokusera på strategiska frågor för expansionen av bolaget.

För ytterligare information:
Henrik Kvick, styrelseordförande, NetJobs Group AB (publ), 08-67 87 420

NetJobs är ledande i norra Europa inom nischade jobbsajter med 35 nischade jobbsajter och 5 generella jobbsajter i Sverige, Norge, Finland, Danmark och Tyskland med mer än 430 000 unika besök per månad (Google Analytics Januari 2012). Våra nischade jobbsajter fungerar som marknadsplatser på Internet där arbetsgivare hittar och rekryterar framtida medarbetare, och där arbetstagare hittar attraktiva jobb och information om deras framtida karriär. NetJobs Group AB (publ) grundades 2004 och är sedan 2006 noterad på Nasdaq OMX First North. Bolagets Certified Adviser är Avanza Bank.

NetJobs vision är att vara #1 i världen inom nischade jobbsajter.