FLSmidth opnår russisk cementordre

Selskabsmeddelelse til Finanstilsynet nr. 41-2012, 26. november 2012

FLSmidth har vundet en kontrakt til en værdi af cirka DKK 200 mio. fra det russiske firma Kaluga Cement Plant LLC på levering af yderligere udstyr til kundens cementfabrik, som er under opførelse i Kaluga-provinsen, omtrent 300 km sydvest for den russiske hovedstad Moskva.

Ordren er en udvidelse af den kontrakt som FLSmidth opnåede i 2011 fra Kaluga Cement Plant LLC på levering af en komplet cementfabrik (jf. selskabsmeddelelse nr. 23-2011).

"Denne ordre til FLSmidth understreger styrken i vore gode relationer til kunden samt værdien af vores mangeårige tilstedeværelse på det russiske marked. Ordren er endvidere et godt eksempel på de generelle tegn på en positiv udvikling i cementmarkedet," udtaler adm. koncerndirektør Jørgen Huno Rasmussen.

Ordren indtægtsføres af cementdivisionen og vil bidrage positivt til FLSmidths indtjening indtil opstarten i 2014.

-----------------------------------

Henvendelser om denne meddelelse kan rettes til adm. koncerndirektør Jørgen Huno Rasmussen, FLSmidth & Co. A/S på tlf. +45 36 18 18 00.

For yderligere oplysninger om FLSmidth henvises til www.flsmidth.com.

Pernille Friis Andersen
Corporate Communications & Investor Relations