Delårsrapport – 3. kvartal 2012

Hørsholm, 2012-11-29 16:31 CET (GLOBE NEWSWIRE) -- Resumé

Bestyrelsen i Deltaq a/s har i dag behandlet og godkendt selskabets delårsrapport for 3. kvartal 2012. Delårsrapporten er urevideret og har følgende hovedpunkter:

Koncern og Moderselskab

* Omsætningen i 3. kvartal 2012 blev 99,5 mio.kr. hvilket er en omsætningstilbagegang på 28,9 mio. kr. i forhold til 3. kvartal 2011

* På koncernniveau har Deltaq i 3. kvartal 2012 realiseret et driftsunderskud (EBITDA) af fortsættende aktiviteter på 2,8 mio. kr., et underskud før skat af fortsættende aktiviteter på 12,9 mio. kr. og et samlet underskud efter skat på 9,9 mio. kr.

* Som følge af resultatudviklingen i porteføljeselskabet Spinning Jewelry og lavere forventninger til fremtidig vækst i selskabet, er der foretaget en nedskrivning af værdien af Spinning Jewelry med 40 mio. kr., hvoraf Deltaqs andel udgør 35,9 mio. kr.

* Som følge af resultatudviklingen i Spinning Jewelry i 3. kvartal 2012, og i den efterfølgende periode, har Spinning Jewelry et udækket finansieringsbehov på tidspunktet for aflæggelsen af denne kvartalsrapport. Der arbejdes med flere alternative løsningsmodeller med eksterne finansieringskilder udenfor koncernen, og der forventes en afklaring af en mulig løsning indenfor en kortere periode. Værdiansættelsen af Deltaqs andel af Spinning Jewelry er baseret på, at der findes en løsning af Spinning Jewelrys finansieringsbehov.

* Moderselskabet for Deltaq har i 3. kvartal 2012 realiseret et underskud før skat på 37,3 mio. kr.

* Moderselskabets indre værdi udgør herefter 86,6 kr. pr. aktie pr. 30. september 2012

Porteføljeselskaber

* Spinning Jewelry har i 3. kvartal 2012 realiseret et driftsunderskud (EBITDA) på 4,9 mio. kr. Resultatet er lavere end forventet på grund af vanskelige markedsbetingelser, tilbageholdenhed, lav efterspørgsel og forsigtighed i smykkebranchen. Der er gennemført både besparelser og en række salgstiltag i 3. kvartal 2012

* Combilent Gruppen har i 3. kvartal realiseret et driftsoverskud (EBITDA) på 1,4 mio. kr.. Resultatet er lavere end forventet på grund udskudte projekter hos primære kunder

* Bollerup Jensen har i 3. kvartal 2012 realiseret et driftsoverskud (EBITDA) på 2,4 mio. kr., og følger de lagte planer for selskabet

* Jeka Group har i 3. kvartal 2012 realiseret et driftsoverskud (EBITDA) på 0,7 mio. kr. Resultatet er lavere end forventet, primært på grund af råvarer indkøbt til høje priser og et lavere salg med mindre marginer end forventet på de Sydeuropæiske markeder

Forventninger

* Som meddelt i Fondsbørsmeddelelse nr. 07-12 af 9. november 2012 er Deltaqs forventninger til 2012 fortsat en omsætning i niveau 500-520 mio. kr. og et driftsresultat (EBITDA) i niveauet minus 20 mio. kr. til minus 10 mio. kr.

* For 2013 forventes en omsætning i niveau 450 mio. kr. og et driftsoverskud (EBITDA) i niveau 10 mio. kr.

Yderligere oplysninger:

Jesper Lacoppidan, adm. direktør, Deltaq a/s