Meddelelse om planlagt direktørskifte

Selskabsmeddelelse til Finanstilsynet nr. 43-2012, 3. december 2012

Jørgen Huno Rasmussen, 60 år, og administrerende koncerndirektør i FLSmidth & Co. A/S siden 2003, har besluttet at trække sig tilbage medio 2013, 10 år efter han indvilligede i at blive
administrerende koncerndirektør for FLSmidth.

Thomas Schulz vil blive udpeget til ny administrerende koncerndirektør for FLSmidth & Co. A/S og forventes at tiltræde stillingen senest 1. juni 2013.

Thomas Schulz, 47 år, er tysk statsborger og har siden 1998 været en del af Sandvik (Svedala Industries), senest som koncerndirektør for  forretningsområdet "Construction" samt medlem af Koncerndirektionen i Sandvik med base i Sverige. Fra 2005 til 2011 arbejdede Thomas Schulz  i Tyskland, Sverige og Singapore som direktør for "Construction" og underdirektør for " Mining and Construction".

Thomas Schulz er uddannet ingeniør og PhD med afhandling indenfor "Mineral Mining & Quarrying" fra det tekniske universitet i Aachen i Tyskland.

"Jeg mener, at FLSmidth har en meget stærk forretningsmodel og er godt positioneret for fremtiden. Jeg er beæret over, at bestyrelsen har besluttet at betro mig stillingen som administrerende koncerndirektør for FLSmidth," udtaler Thomas Schulz.

"Jeg har haft 10 fantastiske år i FLSmidth, og jeg kan ikke forestille mig en mere kvalificeret efterfølger til at føre FLSmidth sikkert videre end Thomas Schulz, der medbringer solid erfaring indenfor mineral processer og materialehåndtering," udtaler adminstrerende koncerndirektør Jørgen Huno Rasmussen.

Bestyrelsesformand for FLSmidth, Vagn Ove Sørensen udtaler; "På vegne af bestyrelsen vil jeg gerne udtrykke min taknemmelighed for Jørgen Huno Rasmussens 10 år lange dedikerede ledelsesindsats samt vigtige bidrag til den succesfulde turnaround og udvikling af FLSmidth koncernen. Jeg er sikker på, at Thomas Schulz vil vise sig at være en værdig efterfølger og ser frem til at byde ham velkommen til FLSmidth".
-------------------------------------

Henvendelser om denne meddelelse kan rettes til bestyrelsesformand Vagn Ove Sørensen eller adm. koncerndirektør Jørgen Huno Rasmussen, FLSmidth & Co. A/S på tlf. 36 18 18 00.

For yderligere oplysninger om FLSmidth henvises til www.flsmidth.com.

Vagn Ove Sørensen
Bestyrelsesformand FLSmidth & Co. A/S