Kopy Goldfields: Kopy Goldfields företrädesemission fulltecknad: Samtliga 3 264 517 units tecknades och 24,8 MSEK tillförs bolaget. Inga garanter användes i emissionen.

Antalet aktier i Kopy Goldfields kommer genom nyemissionen att öka till 22 851 621 aktier och det nya aktiekapitalet kommer att öka till 79 454 661 SEK. 76% av aktierna tecknades av aktieägare utnyttjandes sin företrädesrätt, medan 24% av aktierna tecknades utan företrädesrätt. Inga emissionsgaranter användes, varför de totala emissionskostnaderna är mycket låga. Styrelsen har beslutat att kvitta aktieägarlån till ett totalt belopp om 4,9 MSEK, vilket minskar bolagets totala utestående räntebärande skulder till 1 MSEK.

Bolaget kommer nu att fortsätta prospekteringsaktiviteterna med närmaste fokus på Krasny- projektet, där flertalet steg i ett borrprogram har schemalagts med målsättning att öka mineraltillgångarna.

Mikhail Damrin, VD för Kopy Goldfields, kommenterar resultaten:

- Vi är glada av resultatet från emissionen. En fulltecknad emission utan emissionsgaranter känns fantastiskt i rådande marknadsläge. Precis som vid emissionen i maj deltog samtliga huvudägare och några har också tecknat utöver sina pro-rata andelar. Vi kommer nu att fortsätta vårt prospekteringsprogram med fokus på Krasny-projektet och förväntar oss att uppgradera mineraltillgångarna under de kommande månaderna . Vår målsättning är att flytta Krasny-projektet till pre-feasibility steget år 2013.

Stockholm, 13 december 2012

För mer information, vänligen kontakta:
Mikhail Damrin, CEO, +7 916 808 12 17, mikhail.damrin@kopygoldfields.com
Tim Carlsson, CFO, + 46 702 31 87 01, tim.carlsson@kopygoldfields.com

Följande dokument kan hämtas från beQuoted
Kopy Goldfields Pressrelease 2012-12-13 (Swedish).pdf
Kopy Goldfields Pressrelease 2012-12-13 (English).pdf

Mer information från beQuoted
Nyhetsrum Kopy Goldfields (Swedish)

Om Kopy Goldfields AB
Kopy Goldfields AB (publ), listat på NASDAQ OMX First North i Stockholm, är ett guldprospekteringsbolag i ett av världens främsta guldmineralområden, Lena Goldfields, Bodaibo, Ryssland. Bolagets huvudägare är Eldorado Gold Corp. Bolaget innehar rättigheterna till femton berggrundslicenser för både prospektering och produktion som täcker 2 338 kvadratkilometer. Det långsiktiga målet är att utveckla ett guldprospekterings- och produktionsbolag med guldmineraltillgångar på 5 Moz för att stödja årlig guldproduktion på 0,2 Moz.

Kopy Goldfields tillämpar International Financial Reporting Standards (IFRS), som godkänts av EU. Aqurat Fondkommission verkar som Certified Adviser, tel: 08-544 987 55.

Aktien
Ticker: KOPY
www.nasdaqomxnordic.com/firstnorth/
Utestående aktier: 16 322 587 (före emissionen), 22 851 621 (efter registrering av emissionen)