TAKOMA ON TEHNYT MONIVUOTISEN TOIMITUSSOPIMUKSEN ROLLS-ROYCE –KONSERNIN KANSSA

Tampere, 2012-12-13 12:00 CET (GLOBE NEWSWIRE) -- Takoma Oyj                Pörssitiedote  13.12.2012   klo 13.00

TAKOMA ON TEHNYT MONIVUOTISEN TOIMITUSSOPIMUKSEN ROLLS-ROYCE –KONSERNIN KANSSA

Takoma on 13.12.2012 allekirjoittanut viisivuotisen toimitussopimuksen maailman johtavan laivanrakennus- ja offshore- teknologiakonsernin Rolls-Roycen kanssa. Sopimus kattaa Takoman nykyisen tarjonnan, hammastettujen voimansiirto- komponenttien, lisäksi Takoma –konsernin muun tarjoaman. Nykyisellä tarjoamalla sopimuksen kokonaisarvo on sopimuskaudella n. 50 miljoonaa euroa.

Sopimus antaa erityisesti Takoma Gears Oy:n Parkanon tehtaalle vahvan peruskuorman, johon pohjautuen yhtiöllä on erinomaiset edellytykset parantaa tuotantomenetelmiään ja kilpailukykyään. Muille yksiköille sopimus avaa mahdollisuuden päästä toimittamaan erikoistuneita tuotteita ja sovelluksia valittuihin tuoteryhmiin ja kasvattamaan liikevaihtoaan ja kannattavuuttaan globaalin toimijan toimitusketjussa.

Takoma Oyj

Ari Virtanen

Lisätietoja:

Ari Virtanen

Takoma Oyj

Takoma on erikoistunut voimansiirtokomponenttien valmistukseen, hydrauliikan

kokonaisjärjestelmiin ja komponentteihin sekä vaativien kappaleiden

koneistukseen. Takomaan kuuluvat Takoma Gearsin hammastettujen komponenttien

tehdas Parkanossa, Tampereen Laatukoneistuksen hydrauliikkasylinteritehdas Akaassa ja Hervannan Koneistuksen koneistuskonepaja Tampereella sekä hydrauliikka- ja automaatiojärjestelmiin erikoistunut Takoma Systems Keminmaalla.

Takoma tavoittelee voimakasta sekä orgaanista että yritysostoin toteutuvaa

kasvua. Tilikaudella 2011 Takoman liikevaihto oli 27 milj. euroa ja yhtiön

palveluksessa oli 190 henkilöä. Takoma Oyj:n osakkeet (TAM1V) noteerataan